ik heb hele zere kapotte lippen weet iemand hoe ik eraf kom (lipbalsem enzo werkt niet !)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
15.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweer bij Purol, en dan de 'zalf' en niet de vaseline. Ook de zalf is vettig. Ik weet dat je niks wilt smeren, maar ik heb nooit iets anders ontdekt wat beter werkt. En geloof me, ik heb zo'n beetje alles uitgeprobeerd!

Antwoorden (17)

Probeer er eens een plak worst op te liggen, dat schijnt erg goed te werken, vanwege de vetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt labello, wat bij jouw niet werkt, en je hebt blistex.
Labello moet je trouwens wel meer dan een paar dagen gebruiken om ook daadwerkelijk effect te zien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Natuurlijk is de beste oplossing om er niet aan te zitten met bijv je tanden enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik kloven in mijn lippen heb, doe ik eigenlijk niks. Je lichaam herstelt de schade van zelf wel. Ik heb ook wel is labbelo gebruikt, het herstelde gewoon niet, had eerder het idee dat het hierdoor erger werd. Sinds ik niks meer doe er nog nauwelijks last van gehad, en als ik er last van had ging het ook zo weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij helpt bij kapotte lippen is vaseline er op smeren. Voor het slapen gaan en overdag, helpt ook bij een ruwe huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed hoor, de ouderwetse vaseline. Overal goed voor: {+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik ik ook altijd. Droge lippen? voor het slapen laagje vaseline erover en de volgende dag is het al een stuk beter! +
Met een tanden borstel of lippen scrub rustig over je lippen heen bewegen zo haal je je velletjes weg en word de doorbloeding beter. Dan een dikke verzorgende crème er op doen bij mij werkt vaseline goed. Ik adviseer het ook het is een neutrale crème. het beste is dit voor het slapen te doen dan herstelt de huid sneller en kan de crème intrekken. Herhaal dit een paar avonden en ochtenden en je zult zien dat het beter gaat. Op de dag ook lekker vaseline smeren zo blijft het vet. Dit moet je niet te lang doen anders wennen je lippen er aan. En kunnen ze niet meer zonder. daarna scrub je lippen hooguit 1 keer per week en smeren wanneer je denkt dat je lippen het nodig hebben. Ps geen labello of iets van dat soort gebruiken het maakt het alleen maar erger uiteindelijk. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op mijn antwoord, alleen dat tandenborstel verhaal had ik maar weg gelaten, omdat haar lippen erg zeer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor had jou antwoord nog niet gelezen. Wie mooi wilt zijn moet ff pijn lijden soms hierdoor gaat het wel weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aauuch, dat scrubben lijkt me toch pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je ook zachtjes doen maar het is goed voor de doorbloeding bij mij heeft het super gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou daarmee toch maar even wachten totdat het wat geheeld is, daarna kun je met de tandenborstel de velletjes wegborstelen.
Probeer eens purol, maar het kan ook zijn dat je lippen aan de balsems "verslaafd" zijn geworden. Probeer dan een tijdje niks te gebruiken en dan zou je het later weer eens kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je vaseline gebruikt kun je beter de lipvaseline gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb afgelopen winter van de huisarts Lanette creme op recept gekregen,dat hielp echt heel goed.Ook gewoon zonder recept te koop hoor bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lippenbalsem is zo ongeveer het meest misbruikte cosmetische product dat er bestaat. Het is namelijk eigenlijk bedoeld om je lippen te beschermen vóór je je blootstelt aan bijvoorbeeld schrale wind, felle zon, kou en andere dingen die je lippen enorm kunnen uitdrogen. Het laagje cacaoboter zorgt ervoor dat je lippen niet uitdrogen.

Helaas gebruiken mensen te pas en te onpas cacaoboter m hun lippen soepel te houden, ook als dat helemaal niet nodig is omdat ze het prima zelf kunnen. Op een gegeven moment echter neemt dan de productie van beschermende vetten door je lippen zelf af, omdat ze tenslotte vet genoeg zijn. En dan hoef je maar even een uurtje vergeten te smeren, om weer ongelofelijk droge lippen te hebben, en zo zit je echt in no time in een vicieuze cirkel. Je bent dan als het ware 'verslaafd' aan lippenbalsem.

De beste manier die te doorbreken is gewoon proberen een paar dagen geen cacaoboter te gebruiken, zodat de huid van je lippen zelf haar werk weer kan doen. Dat kan best een paar dagen duren - dagen waarin je er vooral voor op moet passen niet voortdurend te likken, wat je lippen nog meer uitdroogt.

Als het heel ernstig is (vellen, korsten, bartsen) zou je kunnen proberen een laagje echt vet (vaseline of, nog beter, uierzalf (de vette gele, niet de witte) of melkfett (in Nederland nooit gezien, hier in Duitsland de meest verkochte 'toverzalf') of iets als Blistex op te smeren, maar niet de hele dag door. Gewoon 's morgens en 's avonds en eventueel tussendoor nog een keertje. Dunne laagjes.

Op een gegeven moment moet je dan na een dag of wat de vicieuze cirkel hebben doorbroken en met minder of zelfs helemaal geen zalf toekunnen.

Er zijn een paar dingen waar je ook op kunt letten :
- Lik je wellicht veel langs je lippen (tic / gewoonte) ; probeer die dan te doorbreken.
- Krijg je genoeg vitaminen (met name vitamine C) binnen ?
En gooi vooral die lippenbalsem weg, of bewaar ze voor als je een eind door de zon, wind of kou moet fietsen. Vóóraf, niet achteraf, want dan zit je zo weer in het zelfde cirkeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik nivea creme dat is overal goed voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eight hour crème van Elizabeth Arden werkt bij mij erg goed. Te koop bij grote parfumeries en de Bijenkorf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lippenbalsem van Dr. E.J. Swaab Classic voorkomt vochtverlies, velletjes en schraalheid.
Het werkt echt heel goed ik gebruik het al jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is voor jou dan uierzalf en te koop bij de drogist .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echt zo erg is, dan gebruik ik Senophile zalf (vrij verkrijgbaar in België)
Eigenlijk is het een zalf voor kloven van de huid, maar op de lippen werkt het ook super.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je een beetje overgevoelig bent voor de stoffen in lippenbalsem en dat daardoor je lippen alleen maar droger worden. Laat je lippen het zelf oplossen en houd op met lippenbalsem smeren.

Als je toch iets wil smeren, kun je nog proberen om een lippenbalsem te proberen die hypo-allergeen is. Zelf gebruik ik om die reden lippenbalsem van Weleda. Maar alleen als ik het echt nodig heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lipbalsem maakt je lippen vettig en stelt het droog voor andere dingen. Rust je lippen uit! Drink koude drankjes. (Beslist geen warme dingen), je krijgt het als je op je lippen likt en er kou over heen gaat.
Koude drankjes:
- Cola
- Water
- IJs helpt ook wel.

De velletjes kun je er denk ik wel afhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke avond voor het slapen gaan een HELE DIKKE LAAG vaselline op je lippen smeren.ik bedoel dan ook heel dik.n als je wakke word nog een laag maar dan hoef het neit zo dik te zijn.Het liefst ook in het middag.Je kan ook je lippen scrubben met suiker en honing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet zo gek. + Ik weet dat je je lippen voor het slapengaan zacht kunt wrijven met een mengsel van kwark met honing. En dat voorzichtig er afwrijven, niet likken.
(Honing staat bekend om zijn geneeskrachtige werking)