Als je je borsthaar scheert, komt er dan meer voor terug? Of is dit een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
11K

Het beste antwoord

Dat is een fabeltje. Elke haar groet uit een haarcel. Als je de haar afscheert blijft de haarcel intact en groet de haar weer verder uit. Omdat het onderste gedeelte wat dikker is en dat onderste gedeelte omhoog komt lijkt het of de haren wat dikker zijn (stoppels). Maar de haar wordt niet door het scheren dikker en er komt niet méér haar voor terug.

Als de haarcellen gedood worden via een laser komt de haar meestal helemaal niet meer terug.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. ik bedoel natuurlijk groeit i.p.v. groet ;o)

Toegevoegd na 8 minuten:
Na het afscheren krijgt de haarcel geen seintje om harder te groeien, sneller te groeien of langer te groeien. Dat lijkt wellicht zo omdat je het dunnere topje er (de eerste keer) af hebt gesneden en de wat dikkere basis dan omhoog komt. Dat is te voelen als stoppels en de haar lijkt er wat dikker en donkerder door, dus optisch ook wat langer.

Toegevoegd na 15 minuten:
NB. In de link beautygloss is de problematiek rond scheren en ontharen even uitgetekend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de haren worden wel langer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook dat lijkt maar zo.
Nee, het gaat alleen wel harder groeien, en de haren kunnen langer worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal waar vrouwen zich (moeten) scheren gaat dit wel op, maar waar je meer haar wilt hebben, helaas, gaat de vlieger niet op.

Dat komt omdat je na scheren ook niet méér haren krijgt, maar dikkere haren zonder afgesloten puntjes. Vooral op plaatsen waar het haar vrij dun uitloopt, zoals op de benen. Daardoor líjkt het wellicht meer.

Trouwens, waarom zou je meer borsthaar willen hebben ? Dat is allang niet meer alom geliefd, hoor....ik hoor zelfs van steeds meer mannen die het schéren, en niet om meer te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik wil niet meer borsthaar juist.. Maar denk er aan om het weg te halen. Het is niet super veel hoor maar ik vroeg me af of er dan niet meer en langer en dikker haar voor terug komt, dat wil ik niet snap je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, maak je maar geen zorgen. En als je al niet al te veel hebt, kun je de haren ook met een pincet uittrekken, dan blijven ze (veel) langer weg, en op den duur zelfs helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of Harsen aaaaaaaaaaaaaaaaaauw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harsen ? Nee, dat zou ik nooit iemand aanraden ; lijkt me pure marteling. Ik heb één keer drie haren op mijn bovenlip geharst en dat was eens maar nooooit weer.
De haren worden ook donkerder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheren: Het scheren wordt uitgevoerd met behulp van een vlijmscherp metalen scheerblad (of een houder met meerdere scheermesjes) die de haar aan het huidoppervlak doorsnijdt. Het is een goedkope en snelle methode en is gewoonlijk pijnloos. Het effect blijft maar enkele dagen en moet in de meeste gevallen zelfs elke dag herhaald worden om een glad resultaat te behouden. Bij sommige vrouwen leidt het een enkele keer tot het ingroeien van haren.
Veel mensen denken dat de haren, door ze af te scheren, dikker en donkerder terug zullen groeien. Ik kan je gerust stellen, want dit is niet het geval. Een klinische studie van de hand van M. Trotter, dat werd gepubliceerd in het "Anatomical Journal" van december 1928 bewees al dat het afscheren van haren niet leidt tot het terug groeien van dikker en donkerder haar. Het dikker en donkerder worden van de haren heeft eerder te maken met de verandering van de hormoonhuishouding.

OPM. In de link staat een overzicht met alle manieren om haren te verwijderen en een korte uitleg en informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fabeltje, als dat al zo zou zijn, dan zouden er vast veel minder kale mensen zijn, want dan zouden die hun hoofd ook wel gaan scheren om er meer haar voor terug te krijgen!!!