Hoe kan ik mijn gezicht zuiveren?

Dus om van de onzuiverheden, puistjes en mee-eters af te komen of te verminderen. Zoals veranderen van eetpatroon of sporten en gezichtsreinigers etc. Wat helpt nou echt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (9)

Bij de schoonheidsspecialist een diepreiniging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik spul van Dokter van de Hoog, crème en tonic van de ClearSkin-lijn, en dat werkt best goed. Je kunt ook letten op je eten, als je veel vet eet, kan dat zich ook uiten in pukkeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamille stoombadje heel makkelijk, je doet kamille (te koop bij oa kruidvat) in een pannetje en laat het koken ga met je gezicht erboven en je hebt een stoombadje. Het werkt erg goed! Ps doe dit niet met make-up op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buitenlucht. 's Avonds even schoonmaken zoals je al doet. Voldoende slapen. 's Ochtens een milde dagcrème.

Voor pukkeltjes: neem Nestosyl (bij Kruidvat) om het licht aan te smeren. Dan verdrogen de pukkeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat niet zo makkelijk maar wat bij mij heeft gewerkt is het volgende ..

Enkele weken een kuurtje volhouden van:
Fitness
Sauna
Zonnebank
geen suiker
geen koffie
geen kroketten frieten e.d.
wel regelmatig brandnetelthee drinken van bv Jacob Hooy
én de rooibosthee bv van ‘De Tuinen’ eigen merk
een potje Teunisbloemolie capsules van het Kruidvat (helpt ook tegen menstruatiepijn of wisselende stemmingen)
een potje biergist tabletjes van de Etos

Uitwendig gebruikte ik ‘s morgens en ‘s avonds voor het slapen gaan Slakkengel van ‘De Tuinen’ (deze is vrij duur maar ze hebben deze potjes regelmatig in de aanbieding.. werkte bij mij perfect! Je hoeft deze maar tijdelijk te gebruiken, te lang achtereen gebruiken is niet goed voor je huid i.v.m. de versnelde celvernieuwing wat weer leidt tot een vroeg verouderde huid..) Eerst maak ik mijn gezicht schoon met rozenwater van het kruidvat (circa € 1,95). Liever geen foundation op je gezicht aanbrengen, hou deze liever heel goed schoon!)

Dit heb ik de eerste 3 á 4 weken volgehouden. De acné is verdwenen en ook heb ik geen last meer van eczeem wat ook behoorlijk hardnekkig bij mij was.

Na die weken ben ik met fitness, sauna en zonnebank gestopt, ook met de slakkencreme ben ik gestopt. Nu drink ik alleen nog regelmatig brandnetelthee en rooibosthee. En ik slik nog iedere dag de biergisttabletten en teunisbloemolie-capsules.

Mocht er toch nog een de kop op steken dan kun je iets van de apotheek gebruiken en een camoufleerstift (No.7 Quick cover 05 medium bevalt mij goed)

Je komt er dus niet zo makkelijk vanaf.. maar dit heeft bij mij echt perfect geholpen.
Ook tegen eczeem dus!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is om s`nachts tandpasta op je gezicht te doen en sòchtends weer goed er af halen natuurlijk daarna een creme (dagcreme) zo drogen de plekken op je huid uit en de andere stukken van je gezicht drogen niet uit!
ik hoop dat je hier wat aan hebt helpt echt super! gewoon ong. een weekje doen en dan tada....!een mooi gezicht zonder(of heel weinig puistjes en mee-eters

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf zou ik niet aan zalfjes beginnen die voor puisten zijn enzo... natuurlijke producten zijn het best maar die tandpasta gebruikten ze vroeger al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik clearasil. te koop bij etos, kruitvat etc.
duurt wel even -.-' maar na een tijdje zie je resultaat.
werk goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Srubben werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn wel ene paar dingen die werken. Ik zelf heb een goede zeep van dr. van der hoog. Bij een drogist kan je ook strips kopen waarmee je je meeeters eruit haal. Bij mij werken deze erg goed en wordt je huid weer glad