word je sneller bruin onder de echte zon of onder de zonnebank? Wat is sterker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
11.1K

Antwoorden (4)

Je huid ziet geen verschil tussen deze twee manieren van zonnen. Er zijn natuurlijk diverse verschillen tussen de zonnebank en de zon buiten. Hierbij moet je denken dat de zon buiten tussen 12 en 15 uur overdag sterker is dan later op de dag. Bij een zonnebank is deze sterkte constant, daarom maakt het niet uit of je er nu ’s ochtends of ‘s avonds onder gaat. Tevéél zonnen is altijd gevaarlijk, of het nou buiten in de zon of binnen onder de zonnebank is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zonnebanken en zonnebanken
Daar waar ik wel eens ga kun je kiezen uit wel 4 sterktes, ik neem altijd de lichtste en kom daar 16 minuten later VEEL gekleurder uit kan ik van een kwartiertje (nederlandse) zon wordt

Dus ik denk dat zonnebanken VEEL sterker zijn

Maar te snel bruin worden is nooit goed dus in alle gevallen zul je de tijd in de gaten moeten houden
amigo
13 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat kunstzon toch een stuk ‘gezonder’ is dat de echte zon.

Hieronder volgen een paar redenen waarom kunstzon beter is:

1.De echte zon heeft een bepaalde sterkte die je niet kan veranderen. De kunstzon in de zonnebank heeft deze functie echter wel. Men kan deze instellen op de gewenste sterkte voor een bepaald huidtype
2.Ook verschilt de samenstelling van het licht van zonlicht en kunstzon. Bij kunstzon worden de schadelijkheden in de lampen weggelaten.
3.Het gebruik van een timer zal de veiligheid nogmaals verhogen, want men wil nog wel eens in slaap vallen. Deze timer laat de lampen van de zonnebank afslaan na een bepaalde periode. De maximale tijd is vaak 1 uur. Een timer is dan ook een verplicht onderdeel van een zonnebank.
Hieruit valt te concluderen dat een kunstzon toch veiliger is dan de echte lichtstralen van de zon. Daarnaast wordt men met kunstzon sneller bruin aangezien het licht gefilterd word, dus nog een pluspunt van de zonnebank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je insmeert met zonnebrandolie of olijfolie, werkt snel en effectief. Niet geschikt voor de huid die gevoelig is voor de zon.