Waar kan ik een goed cosmetica-advies krijgen?

Het voorjaar is weer in aantocht dus ik wil er weer op m'n 'zomerbest' uitzien. Maar ik heb nogal een probleemhuid. Ik ben zo bleek dat ik bijna blauw eruit zie, sta vol met felrode littekens en pigmentvlekken. Tenslotte heb ik nogal lange blonde haartjes in m'n gezicht die goed opvallen als ik iets op m'n gezicht smeer, en scheren als vrouw gaat me wat te ver.

maar goed, ik heb me nog nooit mooi kunnen opmaken. Van alles wat ik erop smeer, krijg ik pukkels. En omdat ik zo bleek ben met rode vlekken, krijg ik nooit een natuurlijke, dekkende tint. Het gaat altijd vlekken of ziet er geplamuurd uit.

Die bleke huid zal ik altijd wel houden, dat is genetisch bepaald, maar ik zie er gewoon echt heel ongezond en ziek uit.

Dus waar kan ik een goed productadvies krijgen? Het liefst niet met heel dure producten, maar wel goed dekkend en de goede kleur en zo.

Ps ik heb al 12x camouflagetherapie gehad bij de dermatoloog, maar dat heeft niet geholpen. En de littekens laten laseren mag ik niet van hen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (9)

Bij een schoonheidssalon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een schoonheidsspecialist die is aangesloten bij de ANBOS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar heb ik dus al 12 behandelingen gehad, maar het is minstens net zo erg. Sommige plekken zelfs nog beter. En dit was een goedbekendstaand centrum ín een ziekenhuis.
Ik begrijp niet waarom je niet mag laseren wat is hier de reden van.
Er zijn vele klinieken waar je dit kan doen en ook goede!
Is het niet een optie om de haartjes er uit te halen dit kan toch?Ik heb veel vragen want waarom heeft de camouflagetherapie niet geholpen?Lag dat aan de dermatoloog?Zonnebank is dat niet een optie voor je?
De dermatoloog weet ook wel welke producten je kan gebruiken.Tegen het een kan je wel en tegen het ander niet.Gewoon uit proberen is mijn eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt toch het beste naar een schoonheidssalon gaan, het kost je helaas wel wat meer dan dat je advies gaat vragen bij bv een drogist maar een schoonheidsspecialiste kan je meer vertellen over je huid en wat je daar het beste aan kan doen. Veel ziekenfondsverzekeringen vergoeden deze behandelingen ook. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het naast de adviezen van mijn voorgangers, eens te gaan kijken of een kleurenadvies van kleding en accessoires iets voor je is. Door de juiste kleuren te gaan gebruiken lijk je minder bleek en hoef je niet zoveel make-up of andere crèmejes te gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij je Schoonheidsspecialiste uiteraard :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk daf je ook wel advies kan krijgen bij de ici paris of douglas ofzo, veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk een bij naturalglo.nl. Zij verkopen een BB Cream. BB staat voor Blemish Balm en egaliseert werkelijk alle ongerechtigdheden in je gezicht. BB cream is ontstaan als een medische creme voor mensen met ernstige pigment of laser vlekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi !

Voor zover ik weet is 'La Roche Posay' het cosmetica merk dat het meest is aangepast aan een zeer gevoelige huid. Het is te koop bij grote apotheken, niet bij Douglas e.d. Het schijnt dat dit merk vaak wordt aanbevolen door dermatologen.

Hoop dat je er iets aan hebt!