Jeukende oksels na odorex?

Is het normaal dat mijn oksels jeuken na het gebruik van odorex? Hebben meer mensen dit? Wat kan ik ertegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
18.3K

Het beste antwoord

Ja, dat kan, en dat kan komen door overgevoeligheid voor bijvoorbeeld de geurstoffen in de deo, maar ook door de aluminiumzouten in de deo.
Probeer eens een ander merk uit, en kies dan voor een hypo-allergene variant, kans dat je dan nergens meer last van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Is normaal gewoon gaan slapen helpt het beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt het tijd dat je een andere deodorant gaat proberen. Het kan door de alcohol of het sterke parfum komen. Gebruik dan b.v. Deoleen. Die bevat geen alcohol en geen geurstoffen. Bevalt mij erg goed en stopt de transpiratie effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook, lijkt ook een beetje te branden. Hou het wel in de gaten. Wordt het rood of blijft het echt lang jeuken, dan zou ik odorex niet meer gebruiken. Oja pas op na het scheren. Dan kun je er extra last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je 'dry' deo?? Want daar had ik het ook altijd mee. Na verloop van tijd heb je dan dat losse poeder onder je oksels en dat gaat idd enorm jeuken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa, dat is erg! Schijn je die bus te moeten schudden voor gebruik, om geen poeder in je oksels te krijgen. Wat een onzin. Gebruik gewoon een normale deo uit een spuitbus, dan heb je daar geen last van.
Ik krijg ook last van jeukende oksels als ik die extra dry deo's gebruik. Sinds kort ook okselpads geprobeerd, en bij mij werken ze ook heel goed. Ik gebruik de A-Patch (kijk op www.lavi-products.com). Voor mij werkt dit beter; laat mijn oksels gewoon natuurlijk zweten en je ziet er niets van. Heb er altijd een paar bij me in mijn tasje dus ik kan ze altijd vervangen als dat nodig is.

Is niet van mezelf hoor, misschien heb je hier iets aan !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen bij odorex, maar veel deo's veroorzaken jeuk. Ben overgestapt op neutral, geen last meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik die van Nivea spuitflacon niet de droge en dan heb je nergens last van.Wel prijzig maar het werkt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook bij Odorex, dan probeer ik minder per keer te gebruiken. Dan werkt Odorex nog steeds bij mij maar veel minder jeuk en rode huid. Echt ideaal is het niet, maar het werkt zo goed :O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Odorex, bestaat dat nog? Vind ik geen lekkere deo. Heb ik jaren geleden al afgeschaft.

Je kan beter een spuitbus gebruiken dan een roller, is mijn ervaring. Ik krijg altijd jeuk van die rollers. Van spuitbusjes heb ik nooit last. Nivea is goed, nooit jeuk of irritatie en het ruikt nog lekker fris ook. Niet al te chemisch als je begrijpt wat ik bedoel.