Haar laten groeien

Zijn er maniertjes om je haar sneller te laten groeien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

Dat van de puntje is idd klinkklare onzin. Het haar groeit vanuit de hoofdhuid en niet vanuit de punten!
Wel is het zo dat dode punten sneller afbreken. Dus 1-2 x per jaar de punten laten knippen en verder het haar goed verzorgen zodat de punten mooi blijven.
Het haar mooihouden moet van binnen- en buitenaf. Een gezonde voeding is noodzakelijk. Evt. aangevuld met een vit. E supplement.
Bij het wassen en goed, maar niet te hard de hoofdhuid masseren. Dit bevordert de bloedsomloop. Altijd handig.
1-2 keer per week een goede masker (bijv. Guhl) gebruiken.
Bij lang haar altijd cremespoeling of antiklit gebruiken. Het haar is extra kwetsbaar als het nat is en dit maakt het makkelijker doorkambaar en breken minder haren af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Haar heeft een eigen manier van groeien, maar het eerste product wat er voor zorgt dat je sneller laat groeien...
Dat moet nog uitgevonden worden. Dus niet de middeltjes die de reclame aanbiedt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit gehoord dat de zon je haar sneller laat groeien. Maar dan heb je het in NL niet getroffen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon ong een keer in de zes weken de doden punten laten knippen, als die er niet aan zitten groeit het sneller, en verder gewoon geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat van die dode puntjes is onzin...als je het wilt laten groeien moet je het gewoon NIET knippen! Anders knip je ieder stukje wat eraan is gegroeid, er steeds weer af...de punten zijn dan wel niet zo mooi, maar je moet er wat voor over hebben! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond eten en genoeg proteïnen (= eiwitten) binnen krijgen.

Een gebrek aan proteïnen is de voornaamste reden voor droog haar en een slechte haargroei.
Om je haar sneller te doen groeien, moet je er dus voor zorgen dat je genoeg proteïnes eet. Proteïnes bevinden zich in onder andere vlees, vis, eieren, melk, sojamelk, kaas, linzen en bonen.

Om je haar sneller te doen groeien, is het aangeraden een vitamine B-complex te nemen. Dit vind je in de meeste haargroeipreparaten.
Je kunt ook biergisttabletten of chlorella (beiden rijk aan vitamine B) gaan slikken.

Of dingen eten die veel vitaminen B bevatten.
Lees dat in de bron.

Daar staan nog wel meer tips voor gezond en mooi haar.

Maar verwacht er geen wonderen van.
Goed en gevarieerd eten is wel belangrijk.
Want schoonheid komt van binnen uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn familie wasten we ons haar altijd met groene zeep. We hadden inderdaad lang haar, maar of dat aan de groene zeep of de genen lag durf ik je niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier is om meer geduld te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de zomer door de zon, krijg je een bepaald vitamine binnen die goed is voor je haar ! je haar wordt mooier maar ik weet niet of je haar er ook sneller door gaat groeien:$...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg veel antwoorden en er klopt er echt geen 1!

er is geen middel om je haar te laten groeien wel is de oplossing:

je haar groeit 1 cm in de maand dus als je om de 3 maanden 1cm van je haar afknipt heb je 2 cm erbij gespaard! zo gaat het het snelts...

Het helemaal niet knippen is geen optie wanneer je dit doet en je punten beginnen te splijten is er geen houden meer aan zie het maar als een draaide uit je gebreide trui.. je trekt het alleen maar meer stuk.. dit dus ook met het haar het kan dan wel lang worden en prima als jij gespleten punten tot aan je schouders mooi vind dan moet je dat lekker doen maar het ziet er in ieder geval niet uit! kortom hierboven staat de beste oplossing dan krijg je het snelst heel mooi lang haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein scheutje Pokon in de shampoo wil ook wonderen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat helaas geen wondermiddeltje waardoor je haren sneller gaan groeien. Wel is het belangrijk om je puntjes regelmatig bij te laten knippen, anders kan het averechts werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al diverse keren dat het masseren van je hoofdhuid stimulerend werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door per dag 1 stuk knoflook gewoon rauw te eten mag in 2 a 3 keer als het niet door je keel gaat,

dit is uitstekend goed voor onder andere baardgroei, haargroei, en puisten,,

succes