Waarom gaat je hoofdhaar pijn doen als je het meer dan een week niet wast?

13 jaar geleden
in: Mode
12.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen last van. Ik was het eens in de maand ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik noem het ook haarpijn. Als ik het heb, zit ik ook de hele tijd aan mijn haar te frunniken, omdat het een soort van pijn doet. Het jeukt niet bij mij in elk geval, en ik heb het gewoon zo, ik was mijn haar om de dag. Het zit ook altijd precies bij mijn kruinen....echt irrie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker marius, heel verstandig! eerst wordt het vet, daarna weer schoon. Goed voor haar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was het om de dag:O

Het beste antwoord

Ik denk dat je het gevoel bedoelt dat het pijn doet wanneer je haar beweegt. Doordat je haar steeds vettiger wordt, blijft het veel langer op dezelfde manier zitten. Als je het dan opeens beweegt, of met je handen door je haar gaat, dan voel de de hoofdhuid trekken.

Dat gevoel is hetzelfde wanneer je een strakke staart in je haar hebt gehad, en die opeens los doet. Je hoofdhuid moet even wennen aan de nieuwe houding van je haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan eigenlijk niet, omdat je geen gevoel in je hoofdhaar hebt. Wel kan het pijn gaan doen bij de haarwortels. Daar heb je wel gevoel.

Die irritatie zal waarschijnlijk niet direct van het niet wassen komen, maar wel omdat je gaat krabben. Want ongewassen haar geeft jeuk, wegens de viezigheid (vet en zo). Ook moet je wat harder kammen, omdat dat bij vet haar moeilijker gaat, en dat ook irritatie kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoofdhaar kan geen pijn doen.
Je haren doen geen pijn, die zijn dood.

Je hoofdhuid kan wel pijnlijk of jeukerig gaan aanvoelen, doordat de talgklieren op je hoofdhuid bij de haarwortels gaan verstoppen en irriteren.

Als je je haar niet vaker wilt wassen, gebruik dan een goede borstel, liefst van echt varkenshaar, om daarmee je haren te borstelen en je hoofdhuid te stimuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar met haar borstelen. In der daad!
Ik was mijn haar normaal gesproken eens per week. Maar wat voor shampoo ik ook gebruik: na een paar weken wordt het dan dof en droog. Dus dan stel ik het wassen even uit, omdat m'n haar dan weer 'normaal' wordt na het wassen, en inderdaad, dan voelt het aan alsof er iemand aan mijn haar getrokken heeft.
Los van dat haren misschien meer aan elkaar gaan 'plakken' (klinkt veel dramatischer dan het is!) en daardoor minder bewegen, vermoed ik ook dat ze domweg wat zwaarder worden doordat ze vetter zijn. Dat zal een minimaal verschil zijn, maar met al die haren op je hoofd maakt het voor je hoofdhuid denk ik wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haarpijn heeft volgens mij niets te maken met al of niet wassen. Ik heb last van haarpijn als ik de scheiding opeens links dwing, ipv altijd rechts, of in het midden. Of zodra ik mijn haar strak achterover kam, terwijl het anders altijd in mijn gezicht hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee precies, gewoon een + van mij.
Ik heb het ook, en ik was mijn haar om de dag, of 2 dagen. En ik noem het ook gewoon "haarpijn", ook al kan je haar niet echt pijn doen. Maar "hoopfdpijn" is weer wat anders en "hoofhuidpijn" is een te lang woord haha.. ;-)