Hoe krijg ik slag in mijn haar?

Ik heb stijl haar. Ik wil graag een keer slag in mijn haar, ik heb al een aantal keer geprobeert met verschillende krultangen slag in mijn haar te krijgen. Hierdoor krijg ik echt krullen maar wil alleen maar slag. Moet ik hier een stijltang voor gebruiken en dan oprollen of wat anders? IK hoop op reacties. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.4K

Antwoorden (9)

Ga naar de kapper en vraag een grof permanent of iets dergelijks. Daar kunnen ze je goed informeren, ook wat er met jou haar mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Permanent is iets wat blijvend is tot het er uitgegroeid is.
Of in iedergeval blijft het als het goed is gedaan 3 tot 6 mnd zitten.
Ik weet niet of ze dat wilt, maar is wel een optie.
Slag in je haar kan op verschillende manieren.
Koop een paar hele grote krullers en rol het in je haar. Door de omvang zul je geen krullen maar slag krijgen.

Je kunt ook een stijltang gebruiken en je haar erom heen rollen en vervolgens langzaam weer uitstrijken als het ware. Na een tijdje zullen de krullen uitzakken en hou je slag over. Zie filmpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is indd met krullers. Stijltang is slecht voor je haar en permanent blijf je heel lang mee zitten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je haar nat is gooi je er een zooitje wella flex hold&style in en dan ga je het föhnen met een kop stuk die rond draait en zo slag/krullen in je haar maakt dan nog wella shine haarlak en klaar ben je ( dat kop stuk die je op de föhn doet heet een defuser, heb geen idee hoe je het spelt ;p )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een slag in mijn haar, maar als ik nog meer slag in mijn haar wil hebben doe ik dat meestal met een beetje haarlak en dan met je handen door je haar zoals je het wilt. Helpt echt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe dit vlaK voor je gaat slapen: Je kan als je jou haren heb gewassen gewoon heel ff laten drogen , dus dat het nog vochtig is je haar rommelig bij elkaar pakken en dan een elastiekje er om heen doen en de volgende ochtend dat je wakker wordt het elastiekje er uit halen en je hebt een bos met krullen.

Kost niks, en wat je ook nog kan doen voor je het in een elastiekje zet een beetje schuimgel er in doen dan heb je de volgende dag nog meer krullen.

Zo doet mijn dochter het altijd.

Toegevoegd na 10 minuten:
En hoe meer krullen je wilt hoe meer plukken/dotjes je moet maken met een elastiekje er om heen.
SOms maakt mijn dochter wel 3 tot 5 dotjes en dan heb je een behoorlijke bos met krullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laagjes helpt vaak wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik al
Ik gebruik altijd papilotten. Die koop je bij de drogist, die dunne lange schuimdingen. Die krullen als een tierelier om het maar even plat te zeggen, en je hoeft ze nog geen uurtje in, en dan heb je al heel wat!

Ze zijn superzacht voor je haar, en kunnen niet blijven klitten, zoals ik zelf wel eens heb gehad, met die grote rollers met al die puntjes of zoiets dergelijks, soort klitteband.

De papilotten bevallen uitstekend. Gewoon styling in je haar zoals je bent gewend, en grof of fijn indraaien en ombuigen aan de eindjes. Je kan ze droog of vochtig indraaien. Als je het op vochtig haar doet, duurt het wel lang voor het droog is, ik zet dan meestal de föhn er even op, of ik ga ermee slapen, dat is ook geen probleem omdat ze zo zacht zijn.

Los maken en vervolgens NIET uitkammen, maar met je hoofd naar beneden en je vingers erdoor even "los schudden".
Haarlak erover, en voila.....de perfecte bos krullen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn manier om slag te krijgen: je haar wassen, invlechten (hoog op je hoofd beginnen) in één vlecht en laten drogen terwijl je slaapt. Zo krijg je geen krullen, wel slag!

Als je de vlecht er de volgende ochten uit haalt, kam of borstel het dan niet, haal alleen je vingers erdoorheen, eventueel met iets van een leave-in conditioner om te voorkomen dat het gaat pluizen.