is het netjes om een kledinglabel terug te stoppen?

Ik deed gister een kledinglabel terug in mijn collega's shirt. Zij keek mij aan alsof ik iets verschrikkelijks had gedaan. Is dit netjes om toch te doen of moet ik het gewoon laten.

Toegevoegd na 2 uur:
Misschien is dit een belangrijke toevoeging die ik niet heb genoemd. Ik zie haar het ook doen bij zowel mannen als vrouwen.

Vandaar mijn gevoel van"Oké, zij vind het normaal dus vind ze het vast ook normaal dat ik dit ook bij haar kan doen"

Verder is onze band prima het is niet dat er nu een grote spanning heerst of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

sorry, ongepast

in principe zit je toch ongevraagd met je vingers aan haar nek en in haar shirt, ik neem ten minste aan dat het om een label van een truitje ging.

Ik weet dat het vergezocht is als vergelijking maar wat zou je ervan zeggen als een collega de rits van je broek omhoog doet als je die per ongeluk vergeten was?

Mijn lijstje van andere "not done" gebieden/acties bij vrouwen

- Ongevraagd aan de buik van een zwangere vrouw komen

- Een rondslingerde damestas openen en er iets in zoeken (echt daar staat de doodstraf op meestal)

Toegevoegd na 5 uur:
HA HA nav je toevoeging neem ik het ongepast terug. Het blijft voor mannen een wat ongebruikelijke actie maar op elke regel is een uitzondering, maar wie het zelf doet mag niet gek opkijken als anderen het ook doen dus.....

Ik vind het wel een leuke vraag want ik denk er nu zelf ook wat verder over na, het is heel apart maar ik kan het van HEEL veel mensen NIET hebben als ze aan mijn labeltjes gaan zitten "friemelen". En de scheiding ligt helemaal niet duidelijk tussen bijv vrienden en kennissen. Er zijn ook vriendinnen van wie ik dit meer bemoeizuchtig zou vinden dan aardig, gek en van een klein select groepje vind ik het geen probleem.
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je kan het toch ook vertellen? Het is inderdaad zonder aankondiging niet netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meer de onverwachte aanraking die ze niet prettig vond.
Je kunt beter zeggen dat het label uitsteekt, dan kan ze het zelf doen.
Kimath
13 jaar geleden
Voor vrouwen onder elkaar is dit de normaalste zaak van de wereld.
Mannen bij vrouwen is niet altijd acceptabel.
Mannen bij mannen is hoe dan ook ''not done''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker als man zijnde, kan je dit beter niet doen.
je kan ook gewoon zeggen dat het labeltje uitsteekt, zodat ze het zelf terug kan doen.
je bedoelt het niet verkeerd, maar zoals je hebt gemerkt vinden sommige mensen het niet prettig zomaar aangeraakt te worden.
13 jaar geleden
Echt zo'n vrouwen ding!
Net als een los knoopje, een scheve das, een kraag die niet helemaal goed zit, een lusje overslaan met je riem, brrrrrrrr, grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Het is misschien wel 'netjes' maar gewoon zeggen kan dus ook. ;-))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal vrouwenminnetjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een + van een vrouw. Ik kan namelijk ook niet tegen dat vervelende gefriemel aan mijn lijf door anderen vanwege zulke kleine onvolkomenheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! dat bedoel ik.
heb wel inmiddels 7 minnetjes ;-)))
Jammer dat ze het niet toelichtten ,waarom.
Maar ik mag natuurlijk niet zeggen dat het een echt vrouwen ding is, maar heb jij wel eens een man zoiets zien doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL! Ik ken zat mannen bij wie alles perfect moet zitten hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL, die ken ik niet!!
Dat ligt aan je relatie met de ander. Is de ander niet meer van je dan een collega, dan is dit inderdaad ongepast. Ongeveer zoiets als wanneer je ongevraagd haar BH-bandje op zou trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg het zelfs wel eens tegen mensen op straat. Soms lopen ze echt voor gek. Heel voorzichtig en vriendelijk; de een reageert blij en zegt "dank je wel' en de ander kijkt je soms kwaad aan...tjsa....maar een collega die het zelf als een gewoonte heeft? "Much ado about nothing". Maak je er gewoon niet druk om. Je deed iets aardigs misschien had ze haar dag niet?
Er bestaan zones om een persoon heen:

De intieme zone (0-45 cm)
De persoonlijke zone (45-120 cm)
De sociale zone (120-360 cm)
De publieke zone (360-750 cm of meer)

Als collega kom je eigenlijk nooit in die intieme zone van een ander. Daarin laat je alleen intimi toe.
Als jij dan ongevraagd in die intieme zone binnentreedt, dan is dat een beetje ongepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik. Vind dit inderdaad liggen aan de relatie tussen elkaar. Ik deed dit toevallig vanmorgen bij mijn moeder, maar sommige mensen zijn er gewoon niet van gedient, ik zou het alleen bij mijn moeder en vriend ongezegd doen, je kunt naar mijn inzien inderdaad beter even zeggen.

Toegevoegd na 2 uur:
Klinkt krom maar ookal doet iemand dat bij andere, wil niet zeggen dat ze het fijn vind als het bij haar gedaan wordt. Je weet ook niet wat ze ervan vond, misschien snapte ze niet meteen wat je precies deed, je kunt het ook aan haar zelf vragen of ze het erg vond dat je dat deed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is noch netjes noch onfatsoenlijk. Het is ongebruikelijk.Haar reactie komt voort uit het beeld dat zij van jou heeft .En natuurlijk de plaats waar je het deed .Als als je het in de wasruimte van de toiletten doet of in de lift heeft het 'n HEEL ander karakter dan wanneer je het midden op de Dam doet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het niet zomaar kunnen dat haar reactie niet voortkomt uit het beeld wat ze van hem heeft, maar simpelweg dat ze niet wil dat hij haar nek aanraakt en zijn vingers in haar shirt stopt?
amigo
13 jaar geleden
ik vind dat er wel iets waars in je antwoord zit hoor yann, ondanks de opmerking van suzy die ik zelf ook maakte in mijn antwoord. De blik kan echt van verbazing zijn, van wat overkomt me nu, dus +
Lijkt me dat ze vooral schrok (zou ik van veel mensen ook doen). Als je het de volgende keer gewoon zegt, kun je daarna altijd aanbieden het even terug te stoppen, en dan kan collega altijd nog ja of nee zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie zo'n 'prima band' hebben waarom vraag je dat dan hier? Ik zou dat gewoon aan haar vragen en vriendelijk zeggen "Oh schrok je? Ik zie jou dat ook altijd doen dus ik deed het spontaan bij jou" of iets dergelijks. Zo ontstaan problemen tussen mensen omdat ze gewoon niet eerlijk en oprecht met elkaar omgaan. En dat kan dat toch als er geen spanning is tussen jullie. Jij hebt een probleem, zij niet. Ja sorry, maar zo zie ik het. Ik ben heel direct zie je.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb al eerder gereageerd maar dacht er nog eens over na. Jammer, dat je niet gelijk gereageerd hebt na dat het gebeurde. Misschien keek ze zelfs niet raar maar is dat slechts jouw interpretatie? Zou zo maar kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het netjes is of niet, ik zou het hoogstens zeggen tegen de collega. Misschien is het een heel duur merk en wil ze dat laten zien :))) Persoonlijk houd ik er niet van om van achteren onverwacht aangeraakt te worden door wie dan ook. Van voren trouwens ook niet, als er bijvoorbeeld een rits openstaat
.......