Is het waar als je je benen nooit scheert,en als je ouder word zie je geen been haar meer op je been.(bij vrouwen dan)

Mijn moeder,oma,en tantes hadden nooit hun benen geschoren.Nu zie je als resultaat haarloze benen.Is het waar als je je benen nooit scheert als je vrouw bent,en dat je later geen been haar meer hebt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
14.5K

Antwoorden (5)

Hoe meer je scheert, hoe meer haartjes er komen en hoe stugger ze worden. Als je blond haar hebt heb je nog meer mazzel. die vallen minder op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is nooit scheren . Ik had relatief laat gezichtshaar. Ben begonnen met scheren , en in de kortste keren groeide het welig . Dus als ik jou was zou ik niet gaan scheren. Want het haar dat je VOOR het scheren hebt is dunner en minder zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja...maar mijn been haar is dik en pik zwart! Hoe werkt ontharing strips ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Worden hier oorzaak en gevolg niet een klein beetje verwisseld? Haargroei is onmogelijk te beïnvloeden door scheren of andere ontharingsmethodes tenzij je het over elektrisch epileren en dergelijke technieken hebt. Zolang de haarzakjes intact blijven hebben scheren e.d. geen enkele invloed op de haargroei.
Als je je benen scheert, lijkt het "nieuwe" haar dikker omdat het niet gesleten is. Scheren heeft geen enkel effect op de haargroei, tenslotte verandert er ook helemaal niets aan de wortel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als gevolg van hormonen verdwijnt idd gedurende je leven je haar steeds meer en meer. Wel of niet scheren heeft hier geen effect op.
Nadeel van de natuurlijk methode is echter dat tegen de tijd dat de haartjes vanzelf verdwenen zijn (als het al gebeurt, net al bij kalen op het hoofd is het ook bij de een meer dan bij de ander), je op een leeftijd bent gekomen dat het je eigenlijk niet meer interesseert of ze er nu wel of niet op zitten.

Ik zou zeggen scheer/epileer/hars/gebruik strips etc etc er lustig op los en ga glad het leven door. Met strips is het bij mij nooit gelukt, ik epileer elektrisch en scheer daarnaast voor de vlugge momenten. Wil je er langer vanaf kan je overwegen om het te laten ontharen bij een salon, dit is echter ook niet voor altijd (meestal).
Met harsen/epileren heb je kans dat er af en toe een haarzakje mee komt wat goed is want daarna heb je dan weer een plek minder waar het haar kan groeien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde er vroeger heel zelden over dat vrouwen hun haren schoren. Als er bij iemand een probleem was, dan kon je naar een schoonheidsspecialiste om te laten harsen, of zelf doen. Maar het gros van de vrouw had heel weinig haar op de benen.
Volgens mij is het weer iets van de commercie om vrouwen met gladde onderdanen te laten lopen. Zo n beetje haar, ziet niemand.
En inderdaad. met ouder worden, verdwijnen de haren, als je ze niet geschoren hebt. Na harsen verdwijnen ze ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een plus voor je antwoord, Ineke, al dan niet als compensatie. +1