Oudere mannen lijken meer haargroei te hebben in de neus en oren dan jongere mannen. Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je op zoek naar je oorsprong? ... van je naam

Het beste antwoord

dit heeft met het ouder worden te maken.
verandering van het lijf, de hormonen.
het is een gegeven. de een is er gevoeliger voor, en daar zie je het meer, dan de ander. ook een genetische kwestie.

Toegevoegd na 3 minuten:
uit een log:
Als we kijken naar ongewenste neveneffecten van het ouder worden, dan is de toename van ongewenste haargroei in neus en oren wellicht één van de meest tot de verbeelding sprekende. Wat dat betreft mag ik me voor een deel gelukkig prijzen, mijn binnenoren zijn nog steeds zo glad als een baby-bips. Met betrekking tot die andere factor is wel enige actie gewenst, getuige een klein aantal incidenten waarbij ik mijn motorfiets langs de weg stil moest zetten om een helse kriebel in mijn neus, na het verwijderen van helm, colletje en handschoenen, handmatig te verwijderen. Dat soort dingen kun je in verband met de veiligheid om de snelwegen maar beter voor zijn. Haargroei in de oren kan op termijn juist wellicht nuttig blijken door het over mijn terugwijkende haarlijn heen te kammen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou er van een serieus antwoord met een vleugje humor. +je uit waardering

Andere antwoorden (2)

Bij vrouwen zie je ook dat wenkbrauwenhaar wat langer en borsteliger wordt.
Het heeft er gewoon mee te maken dat je ouder wordt en een verandering krijgt in je hormoonspiegel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal met de anderen eens: heeft met verandering in de hormoonhuishouding te maken.
Hou onderstaande link in de gaten, daar is deze vraag ook gesteld en zal op afzienbare tijd het (semi-)wetenschappelijke antwoord verschijnen.