Nee.

Het ligt wel aan je hormoonhuishouding, ik krijg bv. (bijna) altijd puistjes als ik ongesteld ben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Maar het verschilt bij ieder persoon ik krijg het van chips maar niet van chocola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoort het altijd, puistjes krijgen van chocola. Misschien bij sommigen. Maar het is meer een feit dat als je chocola lust en andere zoetigheid, dat dat mogelijk minder goed is. Dat neemt namelijk ook de honger weg om nog wat fruit of ander gezonds te pakken.

Hier wat info daarover:

ACNE EN JEUGDPUISTJES: FABELS EN FEITEN
Ken jij ze ook, die hardnekkige fabeltjes, goedbedoelde "adviezen" en misverstanden over acne? Die moeten nodig de wereld uit! Hieronder zijn tien van die onjuiste ideeën over acne behandeling maar eens willekeurig op een rijtje gezet...
Achter elke uitspraak kun je lezen wat er nu precies van waar is.

"Ik ben vast de enige die last heeft van puistjes..."
Er zijn maar weinigen die géén puistjes krijgen in hun jeugd. Als je goed om je heen kijkt zie je dat drie van de vier mensen tussen de 12 en 25 er wel in enige mate last van heeft. Zelfs na hun dertigste wordt één op de tien volwassenen nog gekweld door "jeugdpuistjes". Daarom is de naam jeugdpuistjes eigenlijk niet juist. Bij de een blijft het bij een vette huid, vet haar en meeëters, terwijl bij de ander vooral ontstekingen "het gezicht bepalen".

"Puistjes gaan vanzelf over als je ouder wordt"
Helaas gaat dat niet altijd op, vooral van de ernstiger vormen kun je veel langer (soms tot na je dertigste) last hebben. Het heeft geen zin om daarop te wachten omdat je aan acne littekens kunt overhouden. Vroeg en effectief behandelen is daarom nodig!

"Patat en chocola, daar kun je maar beter vanaf blijven !"
Hoewel veel mensen met puistjes ervan overtuigd zijn dat hun klachten verergeren na vet eten (vooral chocola, patat, kaas, pinda's en varkensvlees zijn berucht) is dat medisch gezien klinkklare onzin. Wetenschappers hebben mensen met puistjes een tijdje op een dieet gezet met veel vet eten en wat was het resultaat? Ze kregen er geen pukkel meer door! Er is geen enkele reden om een speciaal dieet te volgen als je last hebt van acne!

en lees nog meer op

http://home.wanadoo.nl/ericck/acneboek/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg heel zeker puisten van chocolade. Daarom is het voor mij geen probleem om geen chocolade te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan er zit een stof in wat voor ieder natuurlijk anders is of ze er gevoeliger voor zijn als je echt van chocolade houd pak dan puur!