Is badzout goed voor je lichaam?

Zo ja, waarom dan? Of anders: waarom niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.3K

Het beste antwoord

Dit heb ik voor je gevonden:
"Zeezout heeft een heilzame werking, zeewater bevat 30 tot 40 gram zout per liter, hetzelfde zoutgehalte als ons lichaam heeft Het vocht rond onze lichaamscellen bevat natrium en chloor, de twee hoofdbestanddelen van zout.
Natrium is onmisbaar in het zenuwstelsel en de spieren zij helpen bij het overbrengen van de zenuwimpulsen.
Chloorionen spelen een ondersteunende rol in het menselijk afweersysteem.
Wat we vaak vergeten is dat ook via de huid veel stoffen worden opgenomen door het lichaam.
Ook is de huid het grootste orgaan dat goed is staat is om stoffen af te weren of juist op te nemen.
Door een zoutbad te nemen worden er op deze manier veel mineralen en stoffen uit het zout opgenomen."

Zelf zet ik hier mijn vraagtekens bij.
Ik denk dat het hele badzoutverhaal lariekoek is.

Als badzout een rustgevend geurtje heeft, zoals lavendel, zou het therapeutisch werken. Maar voor de claim dat aromatherapie geneeskrachtig werkt, bestaat geen enkel bewijs. De conclusie van een uitgebreid onderzoek naar aromatherapie was dat aromatherapie geen enkele geneeskrachtige waarde heeft.[1] Dit onderzoek was gefinancierd door de National Center for Complementary and Alternative Medicine.