Hoe kom ik van mijn grote poriën op mijn neus af?

Op mijn neus heb ik grote (donkere) poriën zitten. Mijn vraag is hoe ik hier vanaf moet komen of hoe ik ze voorkomen kan. (ik ben niet opzoek naar een oplossing i.c.m. make-up)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat om open poriën toch? toch niet om meeëters?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het over die opvallend grote poriën, dit lijdt vaak tot zwarte puntjes erin (pus, vuil e.d.) die je dan weer meeëters noemt, toch? Dus ik stel de vraag bij de bron van het probleem; hoe ik van die open poriën af kom.

Antwoorden (7)

ga naar een schoonheidsspecialist of wat je thuis kunt doen is goed je gezicht reinigen met renigingsmelk, dan je gezicht goed afspoelen met lauw water, dan goed scrubben 5 min in laten trekken, goed afspoelen, met een goede zeep overnieuw insmeren, weer goed afspoelen, je gezicht goed droog deppen en insmeren met creme. 1 keer in de week een masker aanbrengen en al deze handelingen 2 keer per dag doen 's morgens en 's avonds heel precies volhouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt maandag even naar een goede drogist gaan om te vragen naar meeëterpleisters. Ik weet ff niet meer hoe die dingen heten. Je plakt ze op je neus en als je het eraf haalt gaat de vuiligheid uit de poriën mee. Als je dit één keer per week doet heb je er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder gezegd is ik zou eerst een goeie schoonheidspecialiste bezoeken en die alles goed laten reinigen. Dat zie je er al stukken beter uit en dat voelt ook goed. Je kan haar ook advies vragen.
Reinigen elke ochtend en speciaal voor je naar bed gaat is erg belangrijk. Nooit overslaan net als tanden poetsen. Wassen met een foam en dan een toner gebruiken. En een creme aangepast aan je huidtype gebruiken. Een maal in de week een stoombad nemen en eerst zacht scrubben met speciale gezichts scrubcreme is ook aan te bevelen. En dan een masker. ''t Lijkt veel werk maar je went er aan en dan is het zo gebeurd. :)
Dure produkten zijn niet persé beter. 't Is maar net wat je kan betalen en wat prettig voelt op je huid.

Als laatste, als je goed verzorgd bent voel je ook prettig. Veel succes. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aller belangrijkste is dat je niet zelf gaat prutsen, omdat je niet weet welke producten het beste zijn voor je koop je (dure) producten die na verloop van tijd niet helpen, dus ben je weer bij af... ga naar een goeie erkende schoonheidssalon die je goede raad kan geven informeer over de prijs en de duur van de behandeling..

Daarna hou je het bij 1 keer per maand en volg de adviezen op van de desbetreffende schoonheidsspecialist.

Mocht dit niet helpen ga dan naar een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de schoonheidsspecialiste..
die gaat je behandelen met vapozone ´ stoom´ en en alles uitknijpen...
Zelf kan je er vrij weinig aan doen..
en hun doen het professioneel, zodat je zelf geen littekens kan maken met je nagels met uitknijpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wekelijks een aantal keet stomen! De porien moeten open gaan, zodat het vuil er uit gaat. Het is ook goed als je wekelijks je gezicht scrubt of een masker aanbrengt, bij voorkeur een kleimasker deze zuigt als het ware het vuil op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals voorgaande antwoorden is een bezoek aan een salon geen slecht idee! Met elke ochtend en avond reinigen kom je ook een heel eind wat de donkere puntjes betreft, dit zijn namelijk kleine mee eters op je neus. De grootte van je poriën wordt hier echter niet door beïnvloedt.

De oplossing hiervoor is toch een wat uitgebreidere salonbehandeling. Er zijn meerdere opties;
- Een intensieve peeling (fruitzuur of chemisch)
- Microdermabrasie

Beide behandelingen zijn gericht op het verkleinen van de poriën door het verdunnen van de huid. Hierdoor bemoeilijk je vuil de poriën in te komen en ook de poriën zelf worden minder zichtbaar.

Succes!