Hoe komt het dat ik mijn eigen hoofd nooit goed kan masseren?

Als ik bij de kapper ben vind ik het zo fijn dat ze mijn haren wassen. Heerlijk die massage aan mijn hoofd. Maar het lukt me nooit zo onder de douche.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (6)

Omdat je je bewegingen aan voelt komen.
Als iemand anders het doet is het altijd onverwachts en het idee dat iemand anders het doet geeft een lekker gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je je hoofd nooit tegelijkertijd van boven en van achteren kan masseren. Goeie massage op je boven- en achter dek kan niet goed uitgevoerd worden door jezelf. Je moet je handen ahw op stelten zetten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja lekker hè? dat bijna het leukste aan naar de kapper gaan vind ik... misschien leren ze dat wel op de kappersschool...

ik vind massage aan mezelf nooit zo lekker als dat een ander het doet... misschien ben je tijdens de massage van een ander toch nog meer ontspannen... zou het dat zijn?
net zoiets als kietelen... dat werkt ook beter als een ander het doet...

Toegevoegd op 18-06-2009 16:08:26
en is je hoofd wel eens gemasseerd met zo'n hoofdmassagedinges?

1000 keer lekkerder als een ander het bij je doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al gezegd is, je lichaam weet al wat je gaat doen dus het is niet meer onverwachts.

Zo'n hoofdmassageding met van die stalen uitsteeksels komt al een beetje in de buurt van een massage van een ander omdat je lichaam die bewegingen minder goed kan voorspellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt jezelf niet kietelen en ook jezelf niet masseren... Bij masseren moet je helemaal ontspannen zijn en bij kietelen moet je helemaal gespannen zijn...

En je kunt er niet overal bij, op je hoofd ook nog eens...

Wellicht heb je een gat in de markt, een hoofdmassagesalon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kietelen kan je jezelf wel, mondgehemelte vlak achter je tanden.
De zenuwen in je handen zijn vele malen gevoeliger voor aanraking dan de zenuwen op het hoofd (haar, neus is weer gevoelig) Als je met je eigen handen gaat masseren overheerst het tastgevoel welke je handen uitzenden boven het massage gevoel op je hoofd. Probeer maar is je hoofd te masseren met dikke handschoenen. Niet ideaal maar als het goed is moet dat meer naar het masseer gevoel van de kapper neigen als dat je het met blote handen doet.