Hoe kan ik mijn vriendin laten stoppen met pulken aan haar duimen? Ze pulkt en krabt het helemaal open en het ziet er niet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.3K

Het beste antwoord

Eén keertje meenemen voor een manicure, daar haar handjes eens extra laten verzorgen en als ze ziet hoe mooi het resultaat is, grote kans dat ze haar handjes altijd mooi wilt hebben...
Leuk idee voor Valentijnsdag by the way ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Zeg dat je haar vijf euro geeft als ze het een week niet doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dokter, ze zal wel die korstjes steeds open willen krabben, misschien is er een zalfje/shampoo voor om dat genezen sneller te laten verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat haar er nagelak op smeren dat is vies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plijsters erop tot alles weer heel is en ze niet meer krabt. Of geef r een stressbal :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande tip vond ik op een forum voor vinger/nagel bijters

Ik verneuk al sinds mijn vierde of zo de zijkanten van mijn duimen Zit ook een dikke laag eelt op en dat pulkt lekker En zeker met het winterweer is het lekker hard zodat je nagels goed houvast hebben. Maar het ziet er niet uit. Ik wil ook stoppen!

Ik heb wel een tip Calendula zalf. Als je wondjes hebt gekregen, genezen die met dat spul sneller/mooier zodat je minder korstjes/harde randjes hebt. Eventueel met pleister.

Misschien wel het proberen waard?
Ze moet alleen zelf wel willen stoppen, maar als ik die site zo eens lees, is het echt een verslaving waar je echt moeite voor moet doen om vanaf te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi kadootje met Valentijn. Handschoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zal er niet in een keer mee stoppen het is een gewoonte geworden. Maar het komt denk ik door nerveus heid of door verveling. Werk daar aan . Hou haar handjes bezig:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de oorzaak van het pulken vinden en haar er wat aan proberen te laten doen.
het pulken is een soort van neurotische handeling. er is iets in haar hoofd wat haar laat pulken. waarschijnlijk is het een keer ontstaan uit onzekerheid ergens over. probeer met haar te onderzoeken hoe het komt dat ze pulkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is jouw vriendin? Mocht ze namelijk oud genoeg zijn (dus geen klein kind) dan vraag ik me af of zij wel wil stoppen met pulken. Aardig dat je je zorgen maakt, maar het is nogal vanuit wat jij ervan vindt en niet wat zij wil. En iemand kan je niet laten stoppen zonder dat iemand dat zelf wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is echt een soort verslaving en volgens mij nog moeilijker af te komen dan van het roken, je handen heb je immers altijd onder handbereik

Zelfs als je denkt het bijna onder controle te hebben kan er iets "onverwachts" gebeuren, vaak iets met stress en dan begint het weer

dus: zelfs als ZIJ heel graag wil stoppen is het erg moeilijk, als jij de drijvende factor bent denk ik dat het onmogelijk is, helaas. Veel erover zeuren, maar echt het is heel moeilijk!!!
amigo
13 jaar geleden
Dat gaat niet, ik doe het namelijk zelf ook. Ik doe het zonder er bij na te denken....Heel gek eigenlijk.