Waarom krijg je bij sommige douches ineens heel erg jeuk aan je armen?

Bij sommige douches, en dan met name openbare(sportschool), kun je ineens jeuk op je armen krijgen van water. Hoe kan dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat bij instellingen de waterdruk veel hoger is dan bij je thuis.

Ik heb dit probleem thuis ook ... Ik zou niet weten hoe het komt of ik heb op mijn buik armen benen op sommige plekken rode plekjes...

heb ik ook wel is , echt irritant ! Ik weet niet hoe ! goede vraaag duss!

Bekend is dat een droge huid jeuk veroorzaakt. Blootstelling van de huid aan water droogt de huid uit! Het water verdampt waarbij het lichaamsvet op de huid wordt meegenomen. Het is dan ook zaak om direct na het douchen de huid te verzorgen. Een gevoelige huid verdraagt geen zeep (irritatie parfum en conserveringsmiddelen) en moet dus worden verzorgd met neutrale zalven/ lotions.

Dat ligt niet aan het water zelf maar aan de temperatuur ervan en/of de gebruikte douchegel. Daar kan je huid erg droog van worden wat jeuk veroorzaakt. Meer dan tweemaal per week douchen is meestal nergens voor nodig en je kunt een pH-neutrale waslotion gebruiken, die zelfs bij de Aldi kunt kopen. Gewoon een beetje overgieten in een klein flesje voor gebruik elders dan thuis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100