Ik ben erg ontevreden over het volume van mijn kuiten(onderbeen).Heeft iemand een tip of suggesties hoe je stevig gespierde kuiten(onderbenen) krijgt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Oefening 1: de kuitspieren
functie: Naar beneden buigen van het spronggewricht, tussenvoetsgewrichten en teengewrichten, d.w.z. alle buigmechanismen in voetgewricht en voet.

Spierspanning:
Span de kuitspieren door u zo hoog mogelijk op te richten op uw tenen; 20-30 seconden vasthouden. Steun de handen op iets om de balans te bewaren. Maximale spanning wordt verkregen door de armen naar boven te brengen.

Stretch:
De voorkant van de bal van uw voeten plaatst u op een verhoging; laat de hiel zo diep mogelijk zakken; u voelt de spanning in de kuit; 20-30 seconden vasthouden. Zorg dat uw handen ter hoogte van uw middel goede steun hebben.

Oefening 2: Kuitspieren
functie: Het buigen van enkelgewricht en voet.
Spierspanning:

Richt u zo hoog mogelijk op uw tenen op, bij voorkeur met steun voor de handen aan een muur voor een maximaal effect 20-30 seconden vasthouden.

Stretch:
De voeten staan naast elkaar en u leunt naar voren; de benen blijven gestrekt. Steun op een punt dat zo laag is dat u de spanning in de kuit voelt. 20-30 seconden vasthouden.

Oefening 3: Kuitspieren
functie: Het buigen in het enkelgewricht.

Spierspanning:
Leun met de handen op een steun op borsthoogte; u plaatst één voet naar achteren, 60-70 centimeter van de steun.
Leun iets naar voren zodat lichte spanning in het achterste been te voelen is; druk de voorvoet zo hard mogelijk tegen de vloer; 20-30 seconden vasthouden.

Oefening 4 De kuitspieren en achillespees (bij gebogen knie)
functie: Het buigen in enkelgewricht en voet.

Spierspanning:
Leun in loopstand tegen een wand met gebogen achterste been en de voet op 60-70 cm van de wand. Druk met de voorvoet zo hard mogelijk op de grond gedurende 20-30 seconden.

Stretch:
Laat u vanuit de heupen naar beneden zakken en duw de achterste knie naar voren; de hiel blijft op de grond. U voelt de spanning onderin de kuit; 20-30 seconden vasthouden.

Oefening 5: De kuitspieren. De tegenwerkende methode
functie: Het buigen in enkel-, tussenvoet- en teengewrichten.

Spierspanning:
Span de bovenstrekkers van de voet, die de kuitspieren tegenwerken, maximaal tegen een weerstand; 20-30 seconden vasthouden.

Stretch:
Rek passief door op de knieën te zitten met de tenen gebogen op de grond; 20-30 seconden vasthouden.

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Traplopen, fietsen, met flippers zwemmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg veel fietsen! Ze worden in het begin misschien iets dikker maar daarna weer dunner omdat dan je vet word omgezet in spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ik ook maar waarschijnlijk andersom....

een hele simpele manier die je overal tussendoor kunt doen is:
ga op je voorvoeten staan, met je hielen net los van de grond, dan met rechte benen omhoog "hippen". Zo vaak mogelijk herhalen (dus eigenlijk gewoon je hielen wat verder van de grond tillen), dodelijk vermoeiend in het begin

Krijg je hele gespierde kuiten van, ook handig als je een sport doet waarbij je hoog wilt springen
amigo
13 jaar geleden
paardrijden als je dat leuk vind dat werkt uitstekend is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsem werkt echt heel goed.