Ik heb 1 dag contactlenzen. als ik hem in wil doen vouwt hij de andere kant op. wat doe ik fout dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.4K

Antwoorden (4)

Bij het uit het bakje halen buigt de contactlens meestal om. Vouw hem voorzichtig weer terug en leg hem voorzichtig op de top van je wijsvinger. Daarna inbrengen. Inbrengen zal in het begin nogal knoeien zijn, maar je zal merken, dat je er steeds meer handigheid in zal krijgen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Alle begin is moeilijk. Neem de rechter lens uit de lenshouder en controleer de vorm van de lens. Omdat de lens soepel is, kan deze eenvoudig binnenstebuiten keren. Vanaf de zijkant bekeken moet de lens tot aan de rand een mooi gebogen 'kom' vorm hebben. Als het profiel naar de rand toe iets terug lijkt te buigen, 'schotel' vorm, dan is dit fout en moet u de lens terugklappen. Zet nu de lens in door de contactlens op de top van uw wijsvinger te plaatsen en met beide handen de oogleden uiteen te trekken. Blijf met beide ogen in de spiegel kijken en zet de contactlens op het gekleurde deel van het oog.

Tip: Houdt het bovenste ooglid wat langer vast om zo de lens eerst rustig over het oog te laten draperen. Controleer of deze lens prettig zit door even om u heen te kijken. Zit de lens niet prettig, dan kan er zich een vuildeeltje tussen lens en oog bevinden. Neem de lens uit, spoel deze af met inzetvloeistof en zet 'm opnieuw in. Haal nu pas de linker lens uit de houder en zet deze in. Indien de lens bij het inzetten valt, lokaliseer deze dan eerst voordat u opstaat, pak de lens vervolgens op en spoel deze met inzetvloeistof af. Spoel uw lege houder uit met lauw water en zet deze open te drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet niks fout. Hoe dunner de lenzen hoe sneller ze omklappen. Daglenzen zijn superdun en doen dit dus heel erg snel. Voorzichtig terugklappen en desnoods drupje vloeistof erop en je kan hem in je oog doen.
Twijfel je of hij de goede kant op zit, probeer hem dan voorzichtig tot een rolletje te 'vouwen', lukt dit makkelijk, dan zit íe goed. Lukt dit niet, dan moet íe andersom.
Het makkelijkst krijg je de lens zonder omklappen uit het doosje als hij met de bolle kant naar beneden ligt. Je steekt dan je vingertop in het bakje en hij plakt in de juiste vorm op je vinger. Draai hem voorzichtig om en je kan hem plaatsen. Soms ligt de lensechter andersom in het bakje, met de bolle kant naar boven. Voorzichtig roeren of zwenken met het bakje, kan hem doen omdraaien zonder om te klappen.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon heeft van de opticien een pincetje meegekregen speciaal voor contact lenzen, hiermee kan hij makkelijker de lenspakken en goed op zijn vinger leggen.
Misschien eens iets om te proberen.