Ik zie dat je in een uur 4 vragen hebt gesteld, allemaal over make up, styling etc.

Deze vragen kan je beter op een vrouwenforum stellen
Maar om op je vraag terug te komen, dit kan, maar dan moet je wel super-knap zijn en een goede mentaliteit hebben

Succes,

Sherlock
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Is niet zo, je kan ook model worden voor aleen gezicht, handen enz, echt op de catwalk is weer wat anders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat bedoelt zij. Wat is anders de definitie van model?
Op de catwalk lopen.
Kimath
13 jaar geleden
fotomodel. Catwalk lopen en fotoshoots doen is ook weer totaal iets anders. Ik ken modellen die slechts 1 van de 2 doen, en sommige die beide doen. Je weet niet welke de vraagsteller bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, inderdaad.
Om te beginnen zijn er verschillende soorten modellenwerk;

1. Commercieel/casting, dit is voornamelijk reclame en figuratie in soaps enzo. Hiervoor zijn niet echt eisen, de klant zoekt een bepaald type en als jij aan z'n eisen voldoet kun je de opdracht krijgen. Het is echter niet mogelijk hier ook echt van te leven! Het kan alleen als leuk extraatje af en toe en dan nog moet je er niet te veel van verwachten.

2. Fashion model, om fashion model (= fashionbladen, catwalk, grote merken reclames) te worden, moet je wel wat in huis hebben;

Uiterlijke vereisten voor fashion modellen
Lengte - Vrouwen tussen 1.76m en 1.82m.
Figuur - Vrouwen moeten +/- maat 36-38 hebben. Heupen tussen 85-95 cm. Taille tussen 60-65 cm. Borst tussen 85-93 cm. Niet te veel vet, gewoon strak dus. Het gaat meer om maten dan gewicht!

Je hebt natuurlijk andere soorten modellenwerk, maar fashion zul je in elk geval nooit kunnen doen.
De website die in de bron staat, geeft veel goede tips.
Je kunt natuurlijk andere dingen proberen, zoals commercieel of handmodel als je mooie handen hebt.
Als je erg mooi haar hebt, kun je misschien een model zijn voor bijvoorbeeld een kapper.

Er worden soms petite modellen gevraagd (dat is tussen 1.55m en 1.73m). De kans hiervoor is klein, maar als je een mooi gezicht en een leuk figuur hebt, kun je het altijd eens proberen.

Het is zeer moeilijk om het te kunnen maken in de modellenwereld. Je kunt het proberen als een leuke hobby, maar de kans is klein dat je er echt geld mee gaat verdienen.
Probeer eens ergens een betaalde fotoshoot te doen, om te kijken hoe het bevalt, en zo heb je gelijk goede foto's om eventueel op te sturen naar een modellenburo.
Kimath
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Mag ik even vragen waarom ik hier een min voor krijg? Ik spreek uit persoonlijke ervaring in de modellenwereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een goede reactie. Maar ik geef net geen plusje want het geeft geen goed antwoord op haar vraag. Ik had trouwens ook geen geweldige reactie, maargoed.
Nee. Alleen fotomodel, maar dan heb je wel een mooi koppie nodig en heel veel geluk want ze nemen liever wat langere meisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorheen moest je altijd minstens 1.75 m. zijn .Er is nu een trend om met kortere modellen te gaan werken ,omdat de meeste vrouwen geen 1.75 zijn .Daardoor herkent de toeschouwer zich meer in het model . Maar men is nog niet op 1.58 .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat wil je hiermee zeggen? Dat ze geen kans heeft? Je hebt haar nog niet gezien....
Ik ook niet hoor.
Je zal geen catwalk model kunnen worden, omdat je daar lengte voor nodig hebt, maar je kan bijvoorbeeld heel goed model worden voor gezicht/haar/handen etc.

Vraag het eens bij een castingbureau! http://www.sterrencast.nl/castingbureau.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
van mij krijg je een plus, ik snap de min niet. Je antwoord klopt, met die lengte heb je weinig kans als catwalkmodel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kimath..bedankt, soms is het maar beter dat we de minnen negeren, vind het ook erg suf, voor zonder weerwoord...
Kimath
13 jaar geleden
Mijn antwoord heeft ook een min gekregen, terwijl het volgens mij wel duidelijk was.
Ik heb persoonlijke ervaring met de modellenwereld, hoezo zou mijn antwoord dan niet goed zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat? ik heb ook een plusje gegeven. Maar hij staat er niet bij, als ik nu wil stemmen, dan zegt hij dat ik al heb gestemd..