Wat voor behandelingen zijn er tegen rimpels onder de ogen?

Gek genoeg is er niks over te vinden via google of ik lees niet goed.

Is botox mogelijk onder de ogen tegen rimpels? Of iets anders?

Toegevoegd na 21 minuten:
Maar ik ben pas 22, alle mensen die ik ken van mijn leeftijd hebben dit niet. Ik bedoel een cosmetische ingreep, botox kan niet onder de ogen en tegenwoordig kan je overal iets aan doen maar waarom niet aan rimpels onder de ogen?

Daarom mijn vraag weet iemand of er een ingreep of iets dergelijks bestaat en dan niet rimpelcremes maar iets wat echt werkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

De eerste tekenen van huidveroudering ontstaan meestal rond je 35e levensjaar in deze zone. Geen enkel gedeelte van je gezicht is zo kwetsbaar en rimpelgevoelig als de huid onder je ogen. Je leeftijd, de zon, gelaatsuitdrukkingen en het feit dat je huid daar heel dun is, dragen allemaal bij aan het ontstaan van rimpels (vooral expressierimpels).

Een goede oogcrème helpt om de eerste rimpeltjes en lijntjes te voorkomen, te verzorgen en te beperken. Wil je je expressierimpels met grover geschut te lijf gaan, dan zou je een behandeling met botox kunnen overwegen.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oogcreme doet niks, behalve dan zorgen dat het niet droog aanvoelt. Je link is vast van een of andere producent van potjesrommel.

Andere antwoorden (1)

•Een van de belangrijkste manieren om vroegtijdige rimpelvorming onder de ogen te voorkomen, is door voldoende slaap te krijgen. Probeer iedere nacht 8 uur te slapen en neem eventueel (indien mogelijk) een middagdutje. Tijdens de slaap herstelt de huid waardoor rimpeltjes langer uit zullen blijven.
•Rimpels onder de ogen zijn in feite meestal droogtelijntjes. Drink dus veel water! Probeer iedere dag minimaal 2 liter aan vocht binnen te krijgen. Tel koffie en alcoholische dranken hierbij niet mee. Drink bovendien ook veel verse citroensap; dit helpt om de huid te revitaliseren.
•De vochtbalans van de huid kan ook van buitenaf worden hersteld! Plakjes komkommer helpen vermoeide ogen te ontspannen en ze kunnen de verschijning van rimpeltjes verminderen. Plaats de plakjes direct op de ogen en verwijder ze pas na twintig minuten.
•Zonlicht versnelt de verschijning van rimpeltjes onder de ogen aanzienlijk! Het zonlicht op zich zorgt al voor de vorming van rimpeltjes, maar bovendien knijpen mensen vaak in hun ogen wanneer de zon fel schijnt. Dit veroorzaakt kraaienpootjes en rimpels onder de ogen. Gebruik daarom het hele jaar door een zonnecrème voor het gezicht en draag een zonnebril op dagen waarop de zon fel schijnt.
•Vermijd alcohol, cafeïne en sigarettenrook. Blootstelling aan deze factoren zal een negatieve invloed hebben op de natuurlijke balans van de huid (en niet te vergeten de longen en het haar).
•Vrouwen maken vaak de fout om hun rimpels minder te laten opvallen door te veel make-up te gebruiken. Dit heeft een averechts effect, omdat je hiermee alleen de aandacht extra naar de rimpels onder de ogen trekt! Bovendien zit je veel meer onder de ogen te wrijven tijdens het aanbrengen en verwijderen van de make-up – en dit kan de vorming van rimpels versnellen! Minder is in dit geval dus meer!
•Oogcrèmes en gels helpen de verschijning van rimpeltjes te voorkomen en verminderen. Wanneer je dagelijks een ooggel gebruikt, zullen de rimpeltjes veel minder opvallen.
•Jojoba olie vult de rimpeltjes op waardoor ze veel minder opvallen. Het effect hiervan is echter wel tijdelijk!
•Wrijf zo min mogelijk onder de ogen. Overmatige wrijving onder de ogen kan schade aan de huid veroorzaken. Zit dus niet aan je ogen wanneer je last hebt van vermoeide ogen, maar gebruik liever oogcompressen!