Wat is een goede leeftijd om een neuspiercing te krijgen?

ik wil graag een neuspiercing.

Wat is een goede leeftijd om een neuspiercing te krijgen?
Ik ben nu 14.
En als je hem na 3 jaar of langer niet meer wilt, kun je hem er dan uithalen zonder dat je een litteken ziet?
x.

Oja en hoe heet zo'n piercing schuin onder je lip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
11.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een waarschuwing!
http://www.goeievraag.nl/vraag/ontslagen-neuspiercing-aangenomen.87681
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die lippiercing schuin onder je lip heet gewoon een lippiercing, aan beide kanten een piercing wordt een snakebite genoemd.

Antwoorden (7)

Als ik jou was zou ik helemaal geen piercing nemen, het kan je later veel problemen geven met solliciteren... Je komt niet over als een serieus persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat je dat met je ouders moet overlegen, als je dat zelf heel graag wilt,

ik weet niet hoe de piercing heet onder je lip
maar dan moet je even op google kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou wachten tot ik 18 was. Toen ik jouw leeftijd had wilde ik graag een tattoo. Maar dat mocht ik van m'n ouders pas als ik 18 was. In de tussentijd tijd heb ik me bedacht en ben ik blij dat ik er geen heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk 16 maar dan wel met de toestemming van je ouders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je het ècht zelf? Omdat je het mooi vindt?
Weet je dat je ook er prima uitziet zoals je bent, zónder piercing?
Hieronder wat info.

De wettelijke minimum leeftijd voor een piercing is 12 jaar, mits onder begeleiding van ouders met identificatie, en piercings in de genitalien mogen deze leeftijd zelfs met ouderlijke begeleiding niet zetten. Meisjes tussen de 12 en 16 mogen niet gepierced worden in de tepels. Bij twijfel over je leeftijd vragen wij naar je legitimatie. Vanaf 16 jaar heb je geen toestemming meer nodig van je ouders. Als je nog twijfelt over het laten zetten van een piercing is het beter nog even te wachten.
http://www.a4l.nl/Piercing.htm

Een Labret heet zo'n piercing onder je lip. Dit las ik op een ander forum (geschreven door Anouk ff).

De genezing duurt meestal enkele weken. Het is een vrij lastige piercing, omdat hij zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van je mond zit. Dat betekent dat je aan de binnenkant op moet passen voor de dingen die voor een tongpiercing gelden en aan de buitenkant voor dingen die voor een piercing die de dingen heeft die aan de buitenkant gelden. Voor een tongpiercing (en dus ook voor een Labret (want zo heet deze piercing...)) geldt bijvoorbeeld, geen scherp voedsel, geen zoenen, enz de eerste 2 weken...

De pijnlijkheidsgraad ligt aan je eigen gevoel, je eigen pijngrens. Daar kan ik geen indicatie van geven omdat dat voor ieder persoon persoonlijk is en daar kan je dus ook als piercer geen rekening mee houden. Voor de een is het een speldenprikje, voor de ander pijnlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal geen neuspiercing nemen, ik heb het zelf ook gehad later kreeg ik er spijt van dus heb ik hem er uit gehaald en het is nu helemaal dicht gegroeid en je ziet er niks eer van, je ziet het maar3/4 dagen als je hem er uit haalt. en je gezicht is al mooi zoals die is. neem dan een piercing die je alleen soms kan zien zoals een navelpiercing of tongpiercing , wil je het echt dan kun je het gewoon doen waneer jij het wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14 is wel een beetje jong om je te laten piercen. Ik zou zoals eerder is voorgesteld even wachten met het laten van een piercing tot je een jaar of 16 of 18 bent. Ikzelf moest van mijn ouders wachten tot mijn 18e en als ik dan nog een piercing wilde moest ik dat zelf weten. Ik heb dus ook gewacht tot mijn 18e en toen wilde ik nog steeds een piercing en nu op mijn 24e heb ik die nog steeds en inmiddels nog een paar. Ze hebben me ook niet in de weg gestaan van een baan, hoewel het natuurlijk wel ligt aan het soort werk wat je wilt gaan doen. In de politiek of als advocaat staat een piercing natuurlijk wel een beetje raar.

Een neuspiercing is heel makkelijk eruit te halen. Het is ook maar een heel klein gaatje en er blijft dan ook maar een heel klein littekentje als je hem er daarna uithaalt dat bijna niet opvalt. Iig niet zo erg dat je voor gek loopt of dat iedereen je gaat vragen hoe je aan het litteken komt (als ze het al kunnen zien).