zijn er gezichtoefeningen die helpen tegen hangwangen?

mijn wangen hàngen niet naar beneden, maar langsheen de plooi tussen mijn neus en de zijkant van mijn mond. daar is een soort langgerekte "bobbel" langs beide kanten, wat mijn gezicht erg verouderd.
Nu volg ik (thuis-) gezichtoefeningen, maar hiervoor staat er geen oefening bij. wel om de lijn tussen neus en mond te verzachten (die er vlak naast ligt dus) maar niet om die uitzakking te vermijden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.1K

Het beste antwoord

Leg je vingers aan weerszijden van de mondhoeken, de vingertoppen wijzen naar boven. Open daarbij de mond. 1. Steek je tong goed uit naar je spiegelbeeld en rek zo ver mogelijk.
2. Voer nu geleidelijk de spanning van de halsspieren op, doe dit met al je kracht.
3. Tel tot 5 en ontspan dan weer. Ontspan kort en doe het opnieuw. Doe dit vijf keer; drie maal in de week.
Deze oefening helpt het onderste gedeelte van de wangen strakker te maken en maakt tevens de hals mooier.

Vorm een langerekte 'O'. Maak nu een brede glimlach, terwijl je de 'O' zo lang mogelijk aangespannen houdt. Je zult merken dat je wisselt tussen de 'O' en een glimlach. Juist dát voel je als het goed is aan de onderkant van je wangen. Herhaal het tien keer.

Hou je lippen strak op elkaar en buig je mondhoeken omlaag. Span daarbij je wangen aan. Dit voelt je tot in je hals. Herhaal het tien keer.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Héél veel lachen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou Ko Bi Do (Japanse Gezichtsmassage) kunnen proberen. De combinatie tussen de meridianen en de acupunctuurpunten bevordert niet alleen een natuurlijke face-lifting, maar harmoniseert tevens je lichamelijke, emotionele en mentale lichaam.