hoe beoordelen modellenscouts modellen op dat ze model kunnen worden of niet

Als jij op straat zou lopen en 'ontdekt' wordt door een scout..
Hoe ziet hij aan jou of je daar mooi genoeg voor bent
Ik bedoel " eerste indruk ". Snap ik wel maar zit er geen
Iets meer technischere kant aan. En kun je dat leren: een
Model ontdekken? Hoe? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.7K

Het beste antwoord

Modellenscouts kijken o.a. naar je lengte, figuur, houding, 'attitude'. Maar vooral naar potentie. M.a.w wat ze van je kunnen maken. Heb je wel de juiste eigenschappen en instelling om model te worden. Het maakt niet uit of je zwaar opgemaakt bent of je beste kleding op dat moment draagt. Zij kijken er doorheen. Hebben hier zogenaamd oog voor. En vooral veel ervaring.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe meer ribben je kan zien hoe meer kans het model heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal dingen waar ze naar kijken:
- symmetrie van het gezicht.
- je houding en uitstraling
- of je mooi haar hebt, waar ze veel mee kunnen.
- je figuur kijken ze uiteraard ook naar, maar als ze je echt goed vinden, zorgen ze voor een persoonlijke trainer en dieet, zodat je echt in vorm kunt komen. (Niet uithongeren, daar word je echt niet mooier van)

Het liefste zien ze je in simpele kleding die je figuur accentueren, en alleen wat simpele make up. Zo kunnen ze beoordelen hoe je er uit gaat zien met de make up die zij graag willen.

Uiteraard zijn er allerlei takken van modellenwerk. Fashion Modellen voor de catwalk zijn vaak wat slanker, als je voor de Wehkamp poseert kun je ook een wat voller figuur hebben.
En dan heb je ook nog handmodellen, haarmodellen voor kapsalons, etc. Daarvoor zijn de eisen weer anders.
Kimath
13 jaar geleden
Een model ontdekken...vaak als je een model ziet en je kijkt (alleen) naar het uiterlijk, is dat niet echt wat een scout ziet, die ziet veel meer.

Hij/zij ziet of je bijvoorbeeld geschikt bent voor 'catwalks', door de manier waarop je houding/loop is.

Ook kan zo iemand zien of ze wat aan je hebben voor een modeshow, bv voor een nieuw (gezicht)product, dan kijkt men hoe jou gezichtstructuur is.

Al met al moet je een goede kijk hebben op wat ze met je kunnen doen, en het belangrijkste hoeveel je waard bent(in geld uit gedrukt). Tenslotte is het een heftig wereldje, en de concurrentie 'moordend'.