Hebben al die gezichtscrèmes echt zin, met al die mooie plaatjes die ze laten zien van atomen in je huid enzo?

Want het kan ook dat je huid er zeg maar 'verslaafd' aan raakt en dat de huid heel lelijk wordt zonder de crème. Er is zo veeeeel reclame voor al die spulletjes enzo!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (8)

Er is vooral zoveel reclame omdat mensen graag geloven dat het werkt. Smeersels die 'diep' in de huid doordringen, tuurlijk. Verder dan je opperhuid zal het niet komen, en dan vermoed ik dat het weinig uitmaakt of je een duur merk op je gezicht smeert of pakweg Nivea of Zwitsal of rozenglycerine (ik noem maar wat).
Bedenk ook wat het betekent dat elke paar weken weer een geweldige nieuwe revolutionaire ontdekking wordt verwerkt in een smeersels dat nu echt tegen rimpels werkt et cetera - het enige dat ik dan denk ik: dat zeiden jullie de vorige keer ook, als het toen niet goed genoeg was, waarom zou ik het nu dan wel geloven?
Probeer uit waar jouw huid goed op reageert, en wat goed voelt. Het kan zijn dat je af en toe moet afwisselen, het kan zijn dat je tijdenlang hetzelfde kunt gebruiken (ik heb iemand gekend die tientallen jaren Nivea gebruikte en een prachtige huid had op haar tachtigste, maar ja, zij plamuurde haar gezicht 's avonds echt met dat spul ;-)).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee joh, da's pure reclame. Hoe medischer een reclamespot klinkt, hoe meer men probeert de toekomstige koper te imponeren dat dit wel het allerbeste product moet zijn.
Er zijn wel eens testen gedaan in consumentenprogramma's. Van de duurste potjes van 80 euro tot potjes van een paar euro in een winkel. Laten die nou net zo goed zijn!

Gewoon je gezicht 's avonds even reinigen voordat je gaat slapen. En als je wat ouder wordt is het vaak prettig om een dagcrème op te doen omdat je huid wat ouder, wat droger wordt. Verzorgd eruit zien.

Rimpels weg en jongere huid, ach, daar liggen meerdere oorzaken an ten grondslag: de genen, veel in de zon of onder zonnebank, vette of droge huid etc.

Je betaalt de naam en de dure reclames. Terwijl je met een minder duur product gewoon in de winkel even goed uit bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad niet evident om het kaf van het koren te scheiden. Met een vochtinbrengende creme kan je echter niet mis gaan en blijft ook je huid gezond en soepel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is allemaal klinkklare onzin.
Als stoffen de huid konden intrekken zou dat dus betekenen, dat wanneer je je hand in een bord soep stopt, je huid de soep opneemt en je niet meer hoeft te eten.

De huid is een orgaan dat er onder andere voor zorgt dat je niet in direct contact staat met de buitenwereld.
Hij is niet gemaakt om iets door te laten, en zal dat ook niet doen.

De crèmes hebben hoogstens zin op de bovenste laag van de huid, welke grotendeels uit dode huidcellen bestaat.

De crème kan dus niet je huid in trekken, en je kan er ook niet fysiek verslaafd aan raken. Misschien raken mensen er aan verslaafd omdat ze DENKEN dat het helpt, dit heet het placebo-effect.

Al met al zou in feite de meest goedkope crème even goed zijn als zo'n dure.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiezo "vochtinbrengende" cremes en spul dat "diep
In de huid" doordringt moet je al niet geloven. Vocht
En chemicalien gaan betreffende je huid maar 1 kant
Op, van binnen naar buiten (zweet)

Zei mijn schei/natuur - kunde leraar :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbelangrijkste is om je huid dagelijks twee maal goed te reinigen. Maar hierdoor kan de huid een beetje droog en trekkerig aanvoelen. Daarom is het vaak gewoon lekker om daarna een crempje aan te brengen. Die van de Aldi schijnt zeer goed te zijn. Ik heb ook vriendinnen die de producten van de HEMA de hemel in prijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2x daags reinigen is nergens voor nodig als je er geen make-up op meert, je haalt daarmee alleen het beschermende vetlaagje weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is helemaal geen beschermend laagje op je gezicht. Dit heet ophoping van vuil. Het is wel degelijk nodig om twee maal daags te reinigen om dit te verwijderen. Echter wel met een milde gezichtsreiniger om de zuurgraad niet aan te tasten.
bekijk eens goed het gezicht van beroemde filmsterren en super-rijke mensen die geen botox laten inspuiten of liftings laten doen, ze zien er net zo uit als iedereen die een crème gebruikt van 10 Euro uit de supermarkt en zij kunnen zich nochtans een produkt van 500 Euro de pot of meer veroorloven. dus conclusie, goed smeren om te hydrateren zelfs met een goedkope crème.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een creme gebruikt met allerlei vochtinbrengende substanties en ook nog tegen rimpels, dan is dat niets minder dan een "MOMENTOPNAME", opdat moment voelt je gezicht heerlijk aan en om dat gevoel terug te krijgen blijf je smeren, zo simpel.

Wel kan je het beste een creme gebruiken die lekker aanvoelt en hoeft echt geen dure te zijn.