Is huidolie voor een droge en gevoelige gezichtshuid nou goed of slecht?

Ik heb gelezen dat dit de poriën zou verstoppen zodat je huid niet goed kan ademen. Daarentegen lees ik veel berichten dat het wel goed zou zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Ligt eraan wat voor soort olie en hoe gevoelig en droog je huid is. Een onrustige, droge huid kun je beter beschermen en soepel houden met vettigheid. Vaseline, een petroleumderivaat, is het ene uiterste en vind ik af te raden. Tegen oliën van goede kwaliteit zoals amandel, jojoba en argan zie ik geen bezwaar omdat die heel goed door de huid opgenomen worden. Ze kunnen zelfs helpen om de poriën open te houden omdat ingedroogde talg (mee-eters) er zachter van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Olie op de huid is niet aan te raden voor het gezicht, ten eerste vrij vet en ten tweede trekt niet goed in/door de huid...je kan beter een goeie creme gebruiken voor een droge gevoelige huid. Laat je informeren bij erkende cosmeticawinkel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE DROGE HUID
Bij uitdroging gaat de huid zelf extra huidvetten produceren om de weggespoelde huidvetten te vervangen en zo de huidbarrière te repareren. Dit herstel duurt ongeveer 1 week, mits de huid met rust gelaten wordt en de tijd krijgt om weer te herstellen. Door de oppervlakte van de huid met een beschermende vette crème in te wrijven krijgt de huid inderdaad de kans om volledig te herstellen.
De huidarts zal u een zalf voorschrijven die het beste bij uw huidtype past. Deze zalf dient minimaal 3 keer per dag te worden aangebracht op de droge huid; ’s ochtends, na het douchen / baden en ‘s nachts vóór het slapen gaan. Indien de huid ontstoken is krijgt u van de arts een corticosteroïd zalf of crème om de ontsteking tegen te gaan. Deze dient slechts 1 keer per dag op de ontstoken huidgedeelten te worden gesmeerd.

Het gezicht:
- Niet te vaak uw gezicht wassen; teveel wassen kan uw gezichtshuid uitdrogen !
- Gebruik altijd lauw water
- Gebruik alleen uw blote handen (vermijd zoveel mogelijk het gebruik van washandjes)
- Het gezicht daarna droogdeppen met een zacht handdoekje

4. Hypoallergene produkten
Voor de algemene verzorging van uw huid raden we u aan om parfumvrije, hypoallergene producten te gebruiken. Voorbeelden hiervan zijn producten van het merk Neutral®, Dermolin ®, pH-5 Eucerin ®, Balneum Intensive ® en Lipikar®.
fremar