Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je zweetgeur op kleding voorkomen of verminderen en dan bedoeld onder de oksels

Normaal geeft mijn zweet niet zo af op kleding maar als het er eenmaal 'opzit' dan lijkt het niet meer weg te krijgen want elke keer na was merk ik dat bij die ene trui het sneller ontvangt, de zweetgeur dan en dan ook we'll eens zichtbaar, waardoor het voor mij irritant is niet per se stinken maar toch iets van aanwezige bacterien die maar niet weg zijn te krijgen.. Nou vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan oplossen ik gebruik gewoon elke dag rollerdeo en we'll eens spray tussendoor. En verder doe ik het gewoon de was in na gebruik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor je oksels kan je Deoleen gebruiken (het is wel een dure deodorant, ongeveer 6,50 euro bij de Etos). Spuitbus.
Er is een website: www.deoleen.nl met veel uitleg over zweten en hoe de werking van deoleen in zijn werk gaat.

Over je kleding:
Ik heb wel eens vernomen dat je je zweterige kledingstuk een uur tot twee uur in een emmer met water en een FLINKE scheut azijn moet laten staan. Daarna kledingstuk als normaal in de wasmachine wassen.
Gebruik normaal keukenazijn, de witte variant.

Horen we nog hoe het afloopt?? :)
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dit is meer een tip voor als je het voor de volgende keer wild voorkomen, misschien is er iemand anders die beter antwoord kan geven op hoe je het van je kleding afkrijgt ;-)

Ik had een vriendin die er hele erge last van had, echt van die plekken en zij is er voor naar de dokter geweest. Verder kun je misschien uittesten welke deo er goed voor jou is. Ik heb bijvoorbeeld met spray deo's heel erg, dat je het snel ruikt. Maar met bijvoorbeeld die van Nivea Dry totaal niet. :) Heel veel mensen vinden die van The Body Shop ge-wel-dig, maar ik zweet er juist sneller door. Gewoon experimenteren en als het écht heel erg wordt, misschien een afspraak bij de dokter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draag kleding van natuurlijke materialen, zoals katoen en wol. Hoe synthetischer je kledingstuk is, hoe meer de zweetgeur erin blijft hangen, zelfs na wassen. Met katoen zul je dat nooit hebben ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met deo experimenteren kan natuurlijk zodat je een deo vind die optimaal werkt! Je kan ook odorex gebruiken dat zorgt ervoor dat je 48 uur niet transpireert onder je oksels!!!

Maar aangezien je niet voor niets zweet en dit "uitzetten" het probleem alleen verplaatst/uitstelt kan je bij het kruidvat ook een soort zweet-maandverband vinden voor onder je okselsmet een plakstrip op je kleding! Of draag gewoon ouderwets een t-shirt onder je kleding!
Nog 2 tips:

-Stinkt je zweet overdreven verander dan je dieet en huidverzorgingsprodukten en deo een keer!

-zweet je overdreven veel en/of snel loop dan een keer binnen bij je huisarts!

Succes

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij het na lezen van je vraag zag ik dat je ook om wastips vroeg dus bij deze (mij lijkt die met aspirine in link 2 interessant!):

http://www.vooroma.nl/vlekkengids/zweetvlekken-verwijderen.htm

http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=1915&Art_Type=1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De onaangename transpiratielucht verdwijnt,als je de kledingstukken tussen twee doeken legt,die in een oplossing van water met geest van salmiak zijn gedoopt en luchtig met een strijkijzer er overheen gaat,moet de lucht verdwenen zijn.(klinkt misschien vreemd maar helpt wel.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoekt het in de juiste richting: bacteriën. Het probleem is dat die in je kleding de was overleven op de lage temperaturen waarop we tegenwoordig de was doen. Zodra jij, net onder de douche vandaan, met een schone trui, vers gewassen uit de kast, gaat zweten komt de geur die deze bacteriën produceren vrij.

Je kunt een paar dingen proberen. Kijk allereerst of je die bewuste kledingstukken heter kunt wassen. Je kunt ze voor het wassen ook in een soda-oplossing of in Dettol weken. Elders zag ik in een antwoord de tip om azijn te gebruiken. Heel goed mogelijk dat dit ook prima werkt. Als die bacteriën het loodje maar leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zweetlucht die na het wassen in kleding blijft 'hangen', kun je laten verdwijnen door een schepje keukenzout in het spoelbakje te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SyNeo 5 gebruiken! Ik heb het zelf ook gebruikt omdat ik zelf verschrikkelijk veel zweet. 1x opspuiten onder de oksels en even laten intrekken, waarna je enkele dagen niet meer onder de oksels zal zweten. :D

Zelf heb ik deorollers,deodorant en al die andere dingen gebruikt maar die hielpen bij mij nauwelijks. Alleen SyNEO werkt bij mij (gebruik het +/- een jaar en is nog steeds effectief)

Zie linkje hier onderaan voor andere ervaringen:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tip: elke ochtend deoroller gebruiken, het liefst een neutrale. hierdoor gaan de poriën van je huis minder de neiging hebben om minder leuke geurtjes achter te laten. als je een harde zweter bent kan het nog altijd zijn dat je dat onaangename geurtje bezit maar het zal alvast minder zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding