Zijn borstzakjes op overhemden 'uit'?

Ik las in een artikel van Oger fashion dat borstzakjes op overhemden anno 2010 echt niet meer kunnen. Heb ik iets gemist, of loop ik (en velen met mij) dagelijks voor schut?

13 jaar geleden
in: Mode
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een tornmesje.

Het beste antwoord

In zijn algemeenheid kan je niet zeggen dat borstzakjes niet meer kunnen. Ligt aan de combinatie, de omgeving en je eigen stijl. Ja, het is zo dat de meeste overhemden tegenwoordig geen borstzakje meer hebben. Maar het kan nog wel hoor. Overhemden heb je in zoveel soorten en maten. vooral de wat meer casual types hebben vaak nog een zakje. Als je een slim fit model hebt en er een colbert bij draagt of een pak dan is een borstzak niet echt gebruikelijk. Ikzelf ben echt allergisch voor button down kraagjes maar ook dat kan je heel fashionable dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Stel dat het inderdaad zo is he: gelukkig is het bijna 2011: ik zou m'n overhemden nog maar even bewaren.... je weet maar nooit. Misschien is het over een maand weer helemal "in"..... Lekker belangrijk wel...pffffffffffffffffffffff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet toch wat de wereld ingooien om alle mannen nieuwe overhemden te laten kopen. Een nieuw model overhemd bedenken kan niet meer, dan maar het zakje weg. Persoonlijk heb ik liever een overhemd MET zakje.
Overhemden zonder zakje als navolging op de meeste Ralph Lauren hemden. Kortom: zakjes op overhemden zijn pas uit als alle overhemdenmerken deze trend volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van oorsprong zijn shirts met borstzakje "werk-overhemden" en shirts zonder borstzakje formeler/chiquer. Een smoking-hemd heeft bijvoorbeeld nooit een borstzakje (gehad).
Maar borstzakjes kunnen nog best.

En of je voor schut loopt, habng van meer dingen af dan alleen je overhemd :-)
bamibal
13 jaar geleden
Oh oh, wat zal de mode-industrie blij zijn met jou!

Of je voor schut loopt, hangt van je omgeving af.

Ik zou ze dus dat artikel niet laten lezen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat schijnt zo te zijn en daarom is het nu de hoogste tijd om er flink grote zakken in Schotse ruit of Brabants bont op te naaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor schut lopen is wel heel ver gezocht, maar wie weet is het juist een 'eyecatcher' en wordt het weer helemaal in..