Kan je geverfd haar lichter verven?

Ik heb in september mijn haren ontkleurd. Ze waren donkerbruin. Resultaat: oranje (maar daar was ik op voorbereid). Daarna heb ik er donkerblond overheen gedaan. Het was iets beter maar nog steeds best oranje.

Ik heb laatst een behoorlijk lichte blonde haarverf (‘24 karaats’) gekocht maar ik vraag me af of die wel gaat pakken? Het hoeft niet zo blond te zijn als op de verpakking. Mijn haar hoef ik niet per se lichter eigenlijk, maar ik wil wel graag het oranje wat opheffen.
Zal deze kleur dat doen?

En wat zou de kleur met mijn donkerbruine uitgroei doen?

Zie bijlage voor een foto van mij. Ik blijf graag anoniem :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Het beste antwoord

Om toch je vraag te beantwoorden, lichter verven (zoals je bijv bij muurverf doet, gewoon een paar lagen erop tot de donkere kleur weg is) gaat niet met haar.

Dat moet je eerst ontkleuren, en juist dat is nou werk voor een kapper!!!!

Ik vind zelf het oranje op de foto heeeeel erg meevallen (vind het best mooi zo) maar misschien komt dat door de foto.

als je het echt zelf wilt doen moet je een kleur nemen die minimaal net zo donker is als je huidige kleur. Dus toch weer lichtbruin. Wil je echt veel lichter zou ik toch een bezoek aan een kapper brengen (wie weet kun je de kunst afkijken en kun je het daarna zelf)

Ik heb zelf ook veel ge=experimenteerd met verf en henna maar aan bleken heb ik me nooit gewaagd moet ik zeggen, de verhalen over PEEN waren mij iets te gewaagd.

Verder heb je mooi lang haar, hoeveel risico wil je nemen????
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

haren lichter verven gaat niet, haren donkerder verven wel. mocht je je haren wel lichter willen verven moet je eerst blonderen. dit houdt in dat je de kleurpigmenten uit je haar gaat halen. hierdoor wordt je haren blond(wit). als je veel rood in je haar hebt zitten (door je eigen haarkleur of door een verfbeurt) worden je haren oranje.

zoals ik zie op je foto, gaat de kleuring NIET pakken. hiervoor is je haren te donker, en het is al geverfd. ik zou daarom je haren in stappen lichter maken, als je echt lichter wilt gaan en je haren gezond wilt houden.

laat highlights zetten, gewoon door heel het haar, allemaal blonde plukjes. en laat dit een keer of 3 doen, om de 6 tot 10 weken. oke het duurt lang maar dan heb je wel het beste resultaat. wanneer je haren lichter is, door de blonde plukjes, kan je je kleur opzetten mits je hele haar lichter is dan als het plaatje op je verfdoosje.

haarverven raad ik eigenlijk wel aan om dit te laten doen door een ervaren persoon, een thuiskapster of een gewone kapster. deze weten wat ze moeten doen, en als het fout gaat weten ze de oplossingen meteen. ga zelf eigenlijk niet goochelen met haarverven want als het fout gaat ben je nog meer geld kwijt.

een thuis kapster is helemaal niet duur, vraag rond in je familie of vriendenkring, er zijn echt veel mensen die een thuiskapster hebben, die werken zwart en kosten dus weinig geld.