Hoe bescherm je je gezicht het best tegen de kou?

Als ik naar school/huis fiets waait het meestal heel hard tegen mijn gezicht. Omdat het buiten vriest en waait gaat na een tijdje pijn doen. Ik heb gewoon een muts op en een sjaal dat deels mijn gezicht bedekt. Maar toch blijft een gedeelte onbedekt, en dat gaat pijn doen. Ik heb geprobeerd naar benden te kijken, maar dat werkt niet, dan kan ik niet op de weg letten. Een bivakmuts is geen optie, omdat dat simpelweg gewoon niet kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.7K

Het beste antwoord

Zoveel mogelijk afdekken, en wat blootligt goed invetten met bijvoorbeeld vaseline (iig een vette zalf, niet iets waar water in zit want dat bevriest).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kan wat vaseline op je gezicht smeren. Dit is een vette creme maar houd uitdrogen van de huid tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vasline of lanoline is goed vettig en beschermt het beste volgens mijn ervaring.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik vind zelf lanoline creme erg goed. Lanoline is wolvet en dit heeft een aantal unieke eigenschappen. het is vooral geschikt voor de gezichtshuid en beschermt niet alleen goed tegen weersinvloeden maar helpt ook goed om de huid soepel en zacht te houden.
Bovendien heeft het helende eigenschappen die ervoor zorgen dat wondjes sneller genezen. Het is een natuurproduct, dus weinig kans op allergieën.
Vaseline gebruik ik altijd om mijn lippen soepel te houden en niet te laten uitdrogen. Dit houdt langer dan een lippenbalsem als cacaoboter of labello bij dit vriesweer.
amc
13 jaar geleden
ik bescherm mijn gezicht in dit soort extreme nood-gevallen met een Labello of anderszins soort
gewoon op je gezicht smeren.
ooit beklom ik de Kilimanjaro, begon met 35 graden boven nul en eindigde 35 graden eronder. in die dagen en extreme koude verbrandde (door de kou 's nachts, en overdag de zon) mijn vriend destijds z'n gezicht: de vellen hingen erbij!
ik had dankzij de Labello lippenstick nergens last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bivakmuts opzetten. Werkt prima!

Vaseline kan, zoals eerder genoemd natuurlijk ook, maar ja dan kom je op school aan met een gezicht vol vaseline..

Even googlen en je kan genoeg sites vinden waar ze leuke verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nivea de ouderwetse blauwe doos die is erg vettig maar beschermd je huid perfect tegen de kou!
Optimale hydratatie of Horma huidcreme(Nederlandse huidcreme).
Super goed en dringt snel in de huid.
Horma huidcreme bevat diep inwerkende plantaardige bestanddelen en energieleverende vitaminen die een
rustgevend effect hebben op je huid.
Bij dagelijks gebruik ondersteunt Horma huidcreme de natuurlijke beschermende functie van de huid tegen de
dagelijkse schadelijke invloeden van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.bombersonline.com/Library/productimages/koelcel-muts-zwart.jpg

Je zou er zo'n een kunnen kopen!
Ik heb er zelf ook een, lekkere warme sjaal en je kan de flap bij je kun helemaal tot aan je neus hangen. En het blijft vastzitten!

Ideaal.