Is er groot verschil in thermo ondergoed?

Welke stof of combinatie van stoffen werkt het best, of ligt dat aan de activiteit die je doet (stilstaan, wandelen, sport of werk)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (2)

Het idee van thermo is dat het je warm houdt, dus van buitenuit naar binnen laat het de kou niet toe, maar wanneer je zweet gaat dat wel van binnenuit naar buiten toe.

Op deze site kun je heel veel info vinden over alle individuele thermo-kledingstukken:
http://www.shopwiki.nl/Thermo-ondergoed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meestgebruikte stof voor thermo-ondergoed is polyester. Zowel merkondergoed als de goedkopere huismerken worden ervan gemaakt. Deze onderkleding houdt voornamelijk het lichaam droog omdat deze stof vocht niet vasthoudt maar doorlaat. De stof is meestal wat dichter geweven dan sportkleding voor de zomer voor minder luchtverplaatsing. Soms zit er een extra dikke laag aan de borstzijde bij fiets- en schaatskleding.

Mij maakt het niet zoveel uit of ik duur of goedkoop ondergoed draag maar het duurdere sluit wel beter op het lichaam aan door de pasvorm. Verder is het belangrijk om je in lagen te kleden. Thermo-ondergoed op je huid, een warme laag daarover in de vorm van een trui of een vest en een wind- en/of waterdichte laag aan de buitenkant.