Wie kan kleuren geven die echt bij elkaar passen en echt niet bij elkaar passen. Qua kleding.

Ik heb vaak kleren aan die echt heel mooi zijn. Maar soms, dan zie ik er echt niet uit!
Wie kan m ij helpen?!?!
P.s. Categorie is mode maar die stond er niet bij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je hebt twee soorten kledingkleuren: koele en warme kleuren. Koele kleuren hebben een blauwe ondertoon en warme een gele ondertoon. Het leuke is dat je bijna alle kleuren uit dezelfde kleurgroep met elkaar kunt combineren. Dus warm bij warm en koel bij koel.

Mensen zijn ook "warme" of "koele" kleurtypes. Welke type je bent hangt af van de kleurtoon in je huid. Heb je een blauwe ondertoon dan staan koele kleuren jou het mooist. Heb je echter een gele ondertoon, dan ben je een warm kleurtype. De kleurtoon van je huid is onveranderlijk en het maakt dus ook niet uit of je 's zomers bruin bent.

Nu is dus de vraag: welk kleurtype ben jij? Om dat zeker te weten zou je een consult moeten doen bij een kleurenconsulente. Zij kan je precies vertellen welke kleuren jou het mooist staan. Daarmee voorkom je situaties zoals door jou beschreven in je vraag en scheelt vaak veel miskopen.

Wil je zelf een poging wagen, kijk dan eens hier: http://www.modewijzer.com/advies/kleurtypes.htm
Dan krijg je al een aardig idee of je een koel of warm kleurtype bent.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog een leuke site: http://comodiva.com/index.php?page=kleuradvies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je lid van de bieb bent ga daar eens kijken naar n boek over huidtype en kledingkleuren.
Wij kunnen hier leuke combi's geven, maar die jou misschien niet staan.
En als je echt geld over hebt,(of ervoor overhebt) kun je overwegen eens n adviesmiddagje te doen bij een kleurenconsulent
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde ik ook zeggen, die kleurenconsulent. Heb ik ook eens gedaan en het is zeker de moeite. Helpt je echt op weg om kleuren te kiezen die je staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook en heb er geen dag spijt van gehad. Scheelt tijd met winkelen (rekken met de "foute" kleuren kun je overslaan) en je voelt je zelfverzekerder. Het geld voor de kleurenconsulent vedien je in no-time terug door de besparing van het aantal miskopen.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wat ik mooi vind is zwart/grijs, zwart/wit, zwart/rood, zwart/off-white.
bruin/wit, bruin/licht turquoise,
donkerblauw/wit, donkerblauw/zacht grijs.
Wat ik héél lelijk vind is groen met bruin, bijna alles met geel. Je ziet, er is geen eenduidig antwoord op te geven. Maar als je denkt mwah.., doe er een goeie kleur shawl of ketting bij, of probeer een andere kleur lippenstift.