hoe verwijder je puistjes als je ze eenmaal hebt?

Ik heb geen puisten maar soms krijg ik 1 of zo in mijn gezicht , die is dan meestal rood en groot ;(
Ik heb daar een hekel aan!op welke manier kan ik die het best verwijderen zonder het te beschadigen.Of wat kan ik doen om de rode kleur weg te krijgen ...?

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat dan als je geen crème bij de hand hebt en zo snel mogelijk die puistjes weg wilt ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Puistjes verwijderen
Een puistje kun je het best met rust laten tot deze vanzelf geneest of open springt. Wil je een puistje perse verwijderen, ontsmet dan een naaldje, prik heel voorzichtig in het witte kopje en laat de pus eruit lopen. Laat het wondje verder met rust en laat het vanzelf genezen. Krabben en knijpen kan leiden tot ontstekingen die weken – en soms zelfs maanden – kunnen aanhouden.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koop een goede creme bij de apotheek.

Middelen die de versterkte verhoorning van de afvoergang tegengaan
Hiertoe behoren o.a. salicylzuur, benzoylperoxide en vitamine A-zuur. Zij worden toegepast in een crème, gel of lotion. Deze middelen zorgen ervoor dat de huid afschilfert zodat de talg die de poriën verstopt gemakkelijk naar buiten kan. Het ontstaan van mee-eters wordt hierdoor tegengegaan. Daarnaast remmen deze middelen ook in geringe mate de bacteriegroei. Bij lichte vormen van acne kan hiermee vaak worden volstaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor nu zonder creme, goed schoonhouden door bv. te stomen boven een pan.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/9066-een-gladde-zuivere-huid-ook-voor-jou.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje hoor!
Wat Fremar schrijft is juist.
Een paardenmiddel bij een puist is tandpasta erop smeren, dit ontsmet en droogt uit.
Een rode vlek kun je camoufleren met een groene stift (speciaal voor couperose). Even aanstippen, en dan make-up erover (heb even niet gecheckt of je vrouw of man bent).