Welke parfum ruikt lekker voor een dertienjarig meisje ?

Mijn dochter wil graag parfum hebben, maar op die leeftijd denk ik eerder aan iets fris en niet te zwaar.

13 jaar geleden
in: Mode
31.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou het sowieso niet te duur maken, want kinderen willen nogal eens flink sprayen met die parfum flesjes. hou het lekker simpel, kies er 3 of 4 uit in de winkel, die ook aangenaam zijn voor uw portomonnee. laat uw dochter eentje kiezen. iedereen tevreden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om een parfum voor iemand te kopen moet u weten van wat voor soort diegene houd. Ik ben 14 en ik hou absoluut niet van frisse geuren: ik ben meer van de zware oriëntaalse. Het zal dus handig zijn als u haar vraagt van wat voor soort ze houd, als ze een bepaald parfum zegt kan je op www.fragrantica.com opzoeken wat voor soort parfum het is, of beter nog: gewoon zelf met haar gezellig op stap gaan en op zoek gaan naar een lekker parfum.
Als u op zoek gaat naar een nieuw parfum mag men maximaal 3 geuren ruiken binnen misschien 1 à 2 uur. Laat uw dochter wat vaker op stap gaan om nieuwe geuren te ontdekken zodat ze wat meer geuren kan ruiken.

Antwoorden (20)

Lastig, geur is natuurlijk iets persoonlijks, ongeacht de leeftijd...

Wat ik zelf geschikt zou vinden is Life van Esprit, is een lekker zepig fris luchtje en niet te zwaar... Makkelijker is denk ik om eens een parfummerie of een drogist binnen te lopen en eens rond te "snuffelen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke woordspeling :)
Ik zelf vond Loulou altijd erg lekker, maar of dat nog van deze tijd is.... ik weet het niet. En nu zou ik mijn dochter mex geven, heerlijk en fris!

Toegevoegd na 2 minuten:
Mexx dan.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-chupa chups (ca. 15 euro, best groot 'flesje')
-Have Fun (9 euro voor 100 ml bij v&d)
-Miss sixty parfum

Bij sam en moos verkopen ze heel veel goedkope onbekende merken waar ook hele lekkere tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf was ik op die leeftijd helemaal blij toen ik parfum van Oilily kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De luchtjes van Mexx zijn lekker fris.

Zelf vind ik 'One' van CK heel lekker, niet te schattig en niet te zwaar. Dat is een unisex-luchtje dat zeker bij de wat stoerdere meiden in de smaak zal vallen. De variant 'One Summer' is nog iets frisser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adidas en Mexx maar dat zei al iemand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die meiden weten zo verschikkelijk goed wat ze willen dus zou ik een vriendin van haar vragen om hulp.
Het is zo persoonlijk!

Misschien kun je een proefpakketje met testers krijgen en dan geef je er een bon bij, mag ze zelf gaan shoppen.

Als je dochter niet zo moeilijk is dan kun je het altijd aan de dame in de winkel vragen.
Die hebben daar een 'neusje' voor.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
parfum van naomi campbell (cat deluxe at night) of christina aquilera.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een meisje van 13???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, wat is er mis mee dan? mijn nichtje heeft deze 2 ook en die is 12. ik heb ze zelf trouwens ook
Ik zou geen parfum kopen maar een eau de toilette of eau de parfum. Dit is een sprayvorm en is sneller vervlogen dan parfum. Parfum is erg zwaar en blijft erg lang geuren en als de geur niet lekker is op jouw huid, krijg je er gewoon hoofdpijn van. Je brengt het nl. alleen aan achter je oorlel, je decolletee en een drupje op je polsen. Daar waar je huid het dunst is dus. Elke huid heeft een andere zuurgraad en daarom ruikt parfum en zelfs eau de toilette bij iedereen weer anders. Bij mij rook als tiener 'l`air du temps' van Nina Ricci erg lekker. Ik ben nl. blond en daarbij passen bloemige geuren. Donkere types hebben een andere huid en daarbij passen vaak exotische, zwaardere geuren.
Wil ze echt parfum dan moet je eigenlijk met haar samen een geur gaan uittesten bij de parfumerie. Je zult zien dat een heerlijke geur uit de fles eenmaal op haar huid en warm geworden door het bloed, ineens kan stinken.
Je zult dus anders beter zelf gaan ruiken bij de drogist/parfumerie in een goedkoper segment sprays.
Parfum is duur en als het niet lekker is kan je hem weggooien en dat is zonde.
Nogmaals, wat bij een ander lekker ruikt, kan bij je dochter
niet lekker zijn.
amc
13 jaar geleden
Anaïs Anaïs van Cacharel heeft een fijne bloemige frisse geur echt iets voor een jong meisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg op mn 13e calvin klein - one van mijn ouders en daar was ik onwijs blij mee, vrij neutrale geur en heb daar altijd veel complimenten mee gekregen dat ik zo'n lekker geurtje op had. Ik heb het zeker 10 jaar steeds opnieuw gekocht. het is ook een betaalbaar geurtje! Zeker een aanrader! Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had altijd twist van miss sporty maar helaas die bestaat niet meer, volgens mij musk van miss sporty wel.
Ook is zazou een heerlijk luchtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de kruidvat te verkrijgen .
Maroussia van slava zaïtsev .
kost rond de 9 euro .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scarlett- Cacharel
Misschien vind je hem te sterk maar dit geurtje vond ik als 13jarige heerlijk. Ik werd er gek van als mijn moeder telkens fruitige en lichte geurtjes kocht, ik vond het vies.:S Dus het is maar wat je dochter lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adidas en Mexx maar dat zei al iemand, en nog iemand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is 100% persoonlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou helemaal nog geen parfum willen gebruiken. Gebruik een lekkere bodylotion en dat is best voldoende. Parfum is vaak net over de top. Hou het bescheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou parfum te zwaar vinden voor zo'n jong meisje. Hou het dan bij eau de toilette.
Een lichte bloemengeur doet het dan goed. Maar wenselijk is eigenlijk om haar zelf mee te nemen en te laten ruiken. Want geurtjes ruiken op elke huid anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adidas Fruity Rhytm, Miss sixty, Oilily, Burberry Brit: Deze luchtjes ruiken allemaal heel bloemig/fruitig, wat ik zelf wel geschikt vindt voor een meisje van 13
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naomi van Naomi Campbell schijnt erg fris en niet te zwaar te zijn. Op de website hieronder krijg je 35% korting op dat geurtje.