Wachten tot de puberteit over is..

Toegevoegd na 21 uur:
Sorry voor mijn onbenullige antwoord:

Je kan puistencreme gebruiken, al je puisten gaan niet helemaal weg maar het ziet er in ieder geval beter uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geduld is een schone zaak.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat duurt lang -.-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, op zich een goed antwoord maar daar heeft de vraagsteller nu even niks aan. Je kunt er behoorlijk last van hebben als puber (ook mentaal).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar. Maar waarschijnlijk heb je dan je ergste puistenperiode dan al wel achter de rug.
door je gezicht goed te reinigen/wassen
en niet met vette creme je gezicht insmeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je huid er inderdaad zo uitziet als op het plaatje, zou ik me door laten verwijzen naar een dermatoloog. Tot dan goed schoonhouden, en vooral niets uitknijpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, helaas ben ik het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enigste. Zelf zag ik er ook zo uit. Nu gebruik ik Clindamycine lotion 1% FNA. Van de dokter, werkt echt heel goed. Na ongeveer 2 weken verdwijnen ze allemaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.consumed.nl/medicijnen/5113/Clindamycine_Lotion_generiek
Op deze site staat de bijsluiter. Ik vind het echt een aanrader.
een vriendin van mij had het ook heel erg en is toen naar de dokter gegaan en heeft toen via de dokter een creme ofzoiets gekregen en toen verminderde het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook goed naar wat je eet. Veel vet en varkensvlees maken je huid slecht. Ook moet je uitkijken met te veel schoonmaken met clearasil en dat soort middeltjes. Hoe droger je huid wordt hoe meer talg je huid juist aanmaakt en daaruit ontstaan de puisten weer. Huidadvies is altijd een goed idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij middelmatige of zware acne kan het nodig zijn om je door een huidarts (dermatoloog) te laten behandelen. Deze zal, naar gelang van de ernst van de aandoening, voorstellen verschillende therapieën of geneesmiddelen te gebruiken. In Nederland zal men zich hiervoor moeten laten doorverwijzen door een huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wachten tot de puberteit over is ik ben 18 en half heb zelf ook puisten maar minder als vroeger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar een dermateloog die kan je vast wel helpen hielp bij mij heel erg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fabeltjes:
•acne ontstaat niet door het eten van chocola, varkensvlees, of wat dan ook;
•je krijgt geen puistjes doordat je je niet genoeg wast;
•acne heeft ook niets te maken met bepaalde seksuele gewoonten.

De hormonen zijn de belangrijkste oorzaak van het ontstaan van acne. Maar er zijn wel dingen die je beter kunt doen of juist laten om het binnen de perken te houden.

•Gezond leven helpt voor een gezonde huid. Eet evenwichtig, met vooral veel fruit, drink veel water, rook niet, neem voldoende nachtrust en ga niet te veel zonnen.
•Make-up op basis van vet of olie is niet goed voor een huid met puistjes. Gebruik liever make-up op waterbasis.
•Maak de huid hoogstens tweemaal per dag schoon. Gebruik lauwwarm water en een pH-neutrale zeep (wastablet of emulsie).
•Als je pukkels of puistjes hebt, kun je ook een reinigingsmiddel gebruiken met chloorhexidine.
•Krabben, peuteren en uitknijpen kunnen ontstekingen en littekens veroorzaken. Laat witte comedonen en grote puisten met rust. Je mag alleen mee-eters (zwarte comedonen) en rijpe puistjes uitknijpen. Neem dan eerst een warme douche of leg er een vochtig kompres op. Dan gaan de poriën open.
•Ga eens naar een schoonheidsspecialist of een huidtherapeut. Daar kun je advies krijgen over verantwoord uitknijpen. Er zijn behandelingen die een gunstig effect hebben op acne.
•Zonlicht kan helpen tegen de ontstekingen, vooral in een droog klimaat. Vochtige warmte is minder gunstig. Het is niet zeker of de zonnebank ook zo`n goed effect heeft. De UV-straling van de zon en de zonnebank heeft ook nadelen: de kans op huidkanker wordt er groter door.

Als je na drie maanden zelfbehandeling geen verbetering ziet, is het zinvol de huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo,
mijn vriend had vroeger hetzelfde probleem als jou.
Niks maar dan ook niks hielp.
Hij heeft van de huisarts Inderm gekregen dit is soort pure alcohol. En dit werkte gelijk!
Vraag het aan je huisarts en je bent snel van je probleem af
groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chloorhexidine is ook ontsmettend. Kun je kopen bij de apotheek. Verder goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werking van de inderm is dat het de puisten uit droogt vanwege puur alcohol maar heel erg bedankt voor de plusje :)
Ga naar dermatoloog die heeft mij ook kunnen helpen en ik had exzeem en acnee dusja...

Toegevoegd na 2 minuten:
En uh de behandeling duurt lang dus probeer er maar mee te leven het is niet zo erg... Je kon ook kanker of niet kunnen lopen.. dusja wat er ook gebeurt het is ok..

DIt hoeft niet persee een slechte situatie te zijn je kan het zien als een groeifase je wordt volwassen ...

ga naar de dermatoloog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom je waarschijnlijk niet van af, het komt door de puberteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik had er ook last van, soms heel erg, soms bijna niks. Toen ik bijna 30 was, was ik het zat en heeft de huisarts mij doorverwezen naar de dermatoloog. Die stuurde me door naar een schoonheidsspecialist en daar kom ik nu al jaren om de 8 a 10 weken.

Ik slik de Diane-35 (anticonceptie: ik ben een vrouw), gebruik Differin gel als het nodig is en krijg af en toe een microdermabrasie van de schoonheidsspecialiste. Het meeste wordt overigens vergoed omdat ik een verwijsbriefje had.

Acne wordt NIET veroorzaakt door chocolade of varkensvlees. Ook niet doordat je niet schoon bent. Bij mij persoonlijk kwam het hoofdzakelijk door teveel reinigen ('s morgens en 's avonds waste ik mijn gezicht zeer uitgebreid), maar de grootste veroorzaker van puisten is stress. En dat valt niet altijd te vermijden...

Dus, stap 1: de huisarts! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Friezin zei,een gezonde voeding is heel belangrijk.

- Elke dag water drinken
- fruit eten
- geen vetten eten zoals frieten,hamburgers,chips
chocolade.
- mee-etersstrips (van kruidvat)
- teatree van kruidvat,behandelingsolie tegen puistjes.
(producten van kruidvat zijn niet duur en heel goed)
- biergisttabletten,3 maal daags 3 tabletten innemen
(zuivert je bloed en je huid).
- stomen,kokendheet water in een kommetje doen met
wat kruiden salie of tijm,daarboven gaan hangen met je
gezicht en over je hoofd een handdoek doen.
(je kunt nadien met tisue papier de puistjes uitknijpen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met jou hebben zoveel pubers dit probleem! En da's vet lastig.
Veel goeie tips hier. Wil ik nog aan toevoegen: blijf er van af! Dat is moeilijk hoor, mar probeer het. Elke pukkel die je openknijpt daar zit vocht in. Dat vocht is besmettelijk en daarmee veeg je weer over je gezicht. En zo blijf je er last van houden.
Goed schoonhouden. Er vanaf blijven. Niet al te vet eten. En dan kkomt het echt wel goed! Soms duurt het inderdaad wat langer, vanwege alle hormonen in je lijf. Maar hou je aan de tips en het omt echt wel goed!