wat helpt er tegen echt" droog en beschadigt haar en gespleten punten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Antwoorden (6)

Een goede vochtinbrengende shampoo, cremespoeling en niet uitspoelbare hairconditioner wordt sterk aanbevolen. Zoek voor de woorden vochtinbrengend en hydraterend op het product in de winkel. Vergeet oliebehandelingen, deze gaan niet tot aan de haarschacht, maar alleen naar de buitenlaag van het haar. Ze dekken het af als een hoed.
Vocht is wat je nodig hebt, want het vocht is verloren gegaan. Drink een heleboel water. Het helpt niet alleen rimpels te voorkomen, maar geeft ook vocht aan het haar. Als je een theelepel levertraanolie aan je sap toevoegt in de ochtend, zul je al snel veranderingen in je huid en haar bemerken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bezoek, verder ook regelmatig de kapper (Om de 6a 8 weken) Dit voor de gesleten punten. Maar laat je niet verlijden tot het kopen van hele dure shampoo's .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste deel van alle cosmetische claims is onzin.
Haar is geen levend iets wat je kunt voeden. Haar is een dood groeisel, het enige wat je kunt doen is er iets in smeren zodat het er minder rafelig en droog uitziet en de schubben wat minder open staan. Je kunt b.v. een conditioner met olie gebruiken.
Gespleten puntjes kun je af laten knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
regelmatig knippen.
shampoo en conditioner gebruiken tegen
droog en beschadigt haar.
om de dag inwrijven en masseren met olijfolie.
zelf gebruik ik vidpala taila, een fijne rijke olie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen droog haar kan het helpen om elke week een haarmasker in te brengen om het te voeden.
Ik heb ook wel is olijfolie in mijn haar gedaan. Een paar druppels door je haar verdelen is al genoeg, anders word je haar erg snel vet.
Ik doe zelf altijd wat meer in mijn haar, en het vervolgens goed uitspoelen als ik aan het douchen ben. Een goede leave-in conditioner kan ook wonderen doen tegen droog haar.

Verder zou ik als ik jou was je haar laten knippen als het gespleten is, want gespleten haar is meestal ''dood'' haar.

Andrelon heeft ook een lijn speciaal gemaakt voor droog en beschadigd haar, Andrelon Care&Repair. Het verzorgt en herstelt droog haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het enige wat echt werkt is de schaar, sorry.gespleten punten kun je maar beter afknippen, want die kunnen verder inscheuren. Door een stukje af te knippen voelt je haar meteen anders aan.j
e kan het wel voorkomen voor de volgende keer. Pas op met fohnen, verfen,bleken,teveel borstelen, teveel wrijving aan je haren, en leef gezond, drink genoeg water en eet genoeg goeie vetten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor gespleten punten moet je regelmatig naar de kapper gaan, voor droog haar olijfolie gebruiken, en voor droog kan je het beste je shampoo EN conditioner EN haarmasker van hetzelfde merk gebruiken, er zjn veel mensen di dit niet doen, maar dit beschadigd je haar. anders vaker een haarmasker op doen. je kan ook in de winkel of bij de kapper vragen om producten met keratine erin, dit herstelt het haar ook goed. zelf vind ik gloss van envive een hele goede (die met de roze verpakking) en envive heeft ook in BIJNA al zijn producten keratine zitten. ook is het slim om om het half jaar of kwartaal van shampoo te veranderen, dan probeer je allerlei merken uit, en kom je uiteindelijk bij het merk dat bij jou past. maar ik zou vooral dure shampoo's niet gebruken, dat is nergens voor nodig!

succes alvast.