Wat is een goed modeadvies aan iemand met een hele grote boezem?

Strakke kleding of juist losser. Ik merk dat een vriendin er erg mee zit en ze vraagt mij vaak 'wat is nou het beste'. Strakke kleding tekent juist meer maar losser maakt weer overall wat dikker ogend... wat is nou een goede tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Het beste antwoord

Een goede bh is belangrijk. Dat kost wat, maar helpt echt voor je figuur.
Dan zou ik de gulden middenweg kiezen. Niet heel veel plooiwerk maar ook niet heel strak. En proberen de accenten wat anders te leggen. Een v-hals en dan een aandachttrekkende ketting.
Geen patronen in de kleding die de nadruk op de borst leggen.
En de houding is ook belangrijk: rechtop lopen. Niet een beetje krom, als om jezelf wat onzichtbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je de grote boezem wat wilt camoufleren zou ik adviseren om iets wijdere kleding te dragen, bijvoorbeeld een mooie ietwat wijdvallende tuniek van dunne stof over een strak shirt. Verder kun je het beste geen opvallende prints en al te felle kleuren dragen, dus geen schreeuwerige stippels en strepen maar een rustig patroon in een gedekte kleur of een wat opvallender gekleurd kledingstuk maar dan zonder dessin.

En, heel belangrijk: een goedzittende BH dragen! Eentje die de boezem echt steun geeft en een beetje 'lift'. Dus geen goedkoop modelletje van de Zeeman; liever een wat duurdere van goede kwaliteit die de borsten mooi laat uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grappige is dat ik nu juist in een stijlgids lees dat een mooie en drukke print het borstgebied minder massief maakt. Het gaat vooral om het model. Je hoeft je niet in donkere kleding te hullen maar kunt ook met een grote boezem prima een mooie blouse of jas dragen met een fleurige print. Als het model maar goed is!
ik heb bepaald ook niet achteraan gestaan toen de borsten werden verdeeld, ik draag een e cup en toch is het niet te zien, omdat ik een hele goede bh draag waarvan de bandjes op de goede hoogte staan, daarbij draag ik geen grotere kleding, maar ook niet te strak.. en ik draag nooit kleding met een print erop..omdat dat juist wel meer de aandacht erop gooit..
kleur is ook belangrijk, felle kleuren ogen je boezem groter..
gedekte kleuren minder..
t shirts met v hals maakt groter ..t shirts met ronde hals valt t minder op..
en nooit een t shirt dragen met een figuur erop ik heb ooit die fout gemaakt om een t shirt met john travolta te dragen en niemand herkende hem..omdat hij had toch niet zo'n grote neus....
dus draag wat je lekker zit maar t belangrijkste is wat je eronder draagt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas maakt een T-shirt met ronde, hoge, hals (zo stel ik mij een t-shirt met ronde hals voor) je borsten tot een groot en massief geheel. Er wordt juist bij een grote boezem een V-hals geadviseerd. Of een lage ronde hals. En prints maken je boezem juist minder massief. Het is dus wel degelijk van belang wat je draagt als je die gebieden optisch wat wilt verkleinen die naar jouw idee wat groot uitgevallen zijn. Natuurlijk moet kleding lekker zitten maar het model moet ook goed zijn als het iets met je uiterlijk moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha... arme John T.!!!
In het Algemeen Dagblad staat wekelijks een rubriek (met foto) waarin een dame kledingadviezen krijgt. De portee van veel van die adviezen is dat een grote boezem iets is om trots op te zijn en niet iets is om te verdoezelen. In het algemeen zijn ze daar tegen losse kleding en voor strakkere kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn bh's te koop die je boezem kleiner doen lijken. Volgens mij heten ze minimizer en dat zou op zich natuurlijk al een oplossing zijn. Dan kan je ook normaal passende kleding aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze minimizer bh's zijn de uitvinding van de eeuw! Optisch een cupje kleiner zonder dat je boezem een plat gebeuren wordt en ook nog eens extra steun!
Weet je dat er een hele leuke site is waar je geheel gratis stijladvies krijgt? Of koop/leen leuke stijlboeken van bijv. Trinny en Susannah. Geloof me, als meer vrouwen zich naar hun lichaam zouden kleden zouden er veel meer vrouwen tevredener zijn met zichzelf.

Het gaat nl. om het geheel. Je vriendin heeft een grote boezem, maar hoe ziet de rest van haar lichaam eruit? Het gaat om het brengen van evenwicht in het totale plaatje. Ga eens naar de site bij "bronnen" en vul je daar de gevraagde lichaamsmaten in, even opmeten dus. Kan confronterend zijn, maar je krijgt respectvol en waardevol advies. Ik heb er heel veel aan gehad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Minder uitgebreid, maar ook wel leuk:
http://www.watstaatjegoed.nl/

Toegevoegd na 18 uur:
Even de stijlgids van T&S erop nageslagen: bij grote borsten geen: coltruien of andere truien/jasjes met een hoge halslijn, grof breisel, overgooiers die vanaf je borsten neerhangen, bolero's, ingewikkelde kettingen, blouses met ruches, zakjes of frutsels op borsthoogte en geen blouses met vleermuismouwen.

Maar wel: blouses met lage halslijn of diepe V-hals, wikkeltopjes.

Maar zoals gezegd: het gaat wel om het geheel. Dus ook aandacht voor je broek/rok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord. +
lanoki
2 jaar geleden
mooi antwoord, maar nu, 12 jaar later mag de link wel weg-> daar kom je op n pornosite...
Ik ben zelf ook niet slecht bedeeld, en wat ik echt niet kan hebben zijn shirts met een hoge hals. Het hoeft niet per se een V-hals te zijn, rond is vaak zelfs mooier, maar dan wel wat lager uitgesneden. Je borsten hoeven niet te zien te zijn, maar als je hals goed zichtbaar is zijn je borsten niet zo enorm.
(Ik draag vaak effen shirt met dan bijvoorbeeld een leuke shawl met vrolijke print, of een mooie ketting, maar dat is natuurlijk persoonlijke stijl).

Ook staan vesten altijd beter dan truien. Ik heb maar één trui die ik draag en die heeft een lage V-hals, truien hebben hetzelfde effect als shirts met een hoge hals, je borsten lijken enorm.

En zoals al eerder gezegd is: Een goede BH!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve natuurlijk de goede bh, is een lang vest, open dragen met een mooie sjaal misschien een optie voor je, of een mooie blazer.