Hoe bereken ik de inhoud van mijn kamer min de vloer?

Ik ben van plan om geluids isolatie in mijn kamer te doen op alle muren en mijn plafond, maar niet de vloer. Hoe doe ik dit. Lengte × breedte × hoogte - oppervlakte vloer? Of moet ik alle oppervlaktes van mijn muren en plafond bij elkaar optellen? Kan iemand mij dit uitleggen. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Alle oppervlaktes bij elkaar op tellen.

Antwoorden (1)

De inhoud van je kamer is lengte x breedte x hoogte.

Maar daar heb je niks aan, je moet het namelijk iets anders zien.

Wat je wil weten is niet de inhoud, maar een totaal aan oppervlaktes.
Als je lxbxh heb je de hele inhoud van je kamer, nou is dat wel lekker warm, maar dan kan je niet meer bewegen of de kamer inkomen.

Wat je wil weten is dus 5 oppervlaktes, 4 muren en 1 plafond.
En dan moet je nog weten hoe groot een stuk isolatie is, of hoe breed de rol is die je wil gaan gebruiken. Je hebt namelijk altijd afval, en eigenlijk wil je niet kleine afvalstukjes gebruiken want dan heb je namelijk veel "kieren".

Als je een simpele kamer hebt is de formule

(LxB) + 2(BxH) + 2(LxH)
Toegevoegd op 24 februari 2021 14:21: afbeelding
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Je kan ook de maten geven, dan rekent iemand (of ik) het wel voor je uit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De maten zijn 2,95 x 2,51 × 2,54. Ik kwam zelf uit op 35,15 klopt dit?
LeonardN
3 jaar geleden
Ja, als ik afrond kom ik op 35m². Maar als je gaat kopen wordt het meer. Maar hoe wil je het gaan doen?!
Ga je platen kopen en die op de muur lijmen of boren?
Ga je met voorzetwanden werken?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Daar zit ik nu dus naar te kijken hoe ik het het beste kan doen. Ik woon in een appartement en heb nogal wat geluids overlast van twee etages hoger. Ik zat zelf te denken om platen aan de muur te lijmen. Zou dit goed werken?