Als een lijn oneindig is, hoelang is een halve lijn dan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wiskunde
1.6K
LeonardN
3 jaar geleden
Ik neig te zeggen ook oneindig.
tinus1969
3 jaar geleden
Hoe wil je dan een halve lijn definiëren?
TurfGraver
3 jaar geleden
De helft. .
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik zeg ook oneindig.

Antwoorden (3)

Ook oneindig, maar half zo dik.
3 jaar geleden
gvrox
3 jaar geleden
Een lijn heeft geen dikte; maar als je zegt dat de dikte 0 is, dan klopt het eigenlijk toch wel (de helft van 0 is 0)
Een hele lijn:
Een lijn AB heeft geen grenspunten, en loopt dus links van A en rechts van B gewoon door.
Deze lijn is inderdaad oneindig naar links en naar rechts.

Een lijnstuk:
Een lijnstuk heeft twee grenspunten. A en B en de punten tussen A en B behoren tot het lijnstuk AB.

Een halve lijn:
Een halve lijn heeft één grenspunt, en loopt dus aan één kant van het grenspunt onbeperkt door.
Een halve lijn is dus oneindig naar links of rechts.
Zie rood:
http://wm.math4allview.appspot.com/view?comp=lj1-hv-h10&subcomp=lj1-hv-h10-02&variant=basis_wm
Toegevoegd op 09 oktober 2020 12:48: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
De link lijkt niet te werken.
Ik denk dat je deze bedoelt: http://wm.math4allview.appspot.com/view?comp=lj1-hv-h10&subcomp=lj1-hv-h10-02&variant=basis_wm
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, bedankt!
Ook oneindig. Ik heb een keer een filmpje gezien hoe sommige oneindigheid en groter zijn dan anderen. Het is Engelstalig, maar heel interessant. Er is ook nog een filmpje van veritasium, how an infinite hotel ran out of rooms. Volgens mij besprak die deels hetzelfde.