Hoe laat je excel een lijst maken van alle mogelijke combinaties?

Wil iemand mij misschien uitleggen hoe je in excel een lijst maakt van alle mogelijke combinaties. De volgorde is hierbij van belang, ik heb 10 teams en daarvan wil ik er vijf combineren. Dus bijvoorbeeld teams;
1 2 3 4 5 (1ste combinatie)
1 2 3 4 6 (2de combinatie)
1 2 3 4 7 (3de combinatie)
etc,
maar als ik bovenstaande combinaties heb is 2 1 3 4 5 geen geldige combinatie in mijn voorbeeld want de deze teams zitten al in de combinatie 1 2 3 4 5.

Ik vind het enorm lastig om te zorgen dat een combinatie van teams niet meerdere malen in lijst komen alleen dan in een andere volgorde.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wiskunde
14.6K

Antwoorden (1)

Op deze website kan je dat berekenen:
https://www.mathsisfun.com/combinatorics/combinations-permutations-calculator.html
Vul in: 10 numbers are possible
5 are used
Order important: no
Repeat a number: no
Bij List them: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
En dan klik je op list en dan heb je alle opties
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Dat is geen Excel.