Bestaat een volmaakte cirkel alleen in gedachten / op papier / in de wiskunde, etc?

Immers, als je inzoomt zal je rafelige molecuul/atoom/snaarstructuren zien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
1.9K

Het beste antwoord

Een perfecte cirkel bestaat alleen als wiskundig begrip. De lijn heeft immers geen dikte. In gedachten kun je ook van alles laten 'bestaan', geen probleem.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

en ook magnetische straling en elektromagnetische straling kunnen een volmaakte cirkel zijn. Zie je niet, maar is er wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een cirkel is in de meetkunde een ronde tweedimensionale figuur die wordt gevormd door alle punten die dezelfde afstand tot een bepaald (middel)punt hebben.
Zo'n cirkel bestaat alleen in theorie en dus denkbeeldig.

Van de geniale Italiaanse schilder Giotto wordt beweerd dat hij de volmaakte cirkel heeft getekend, kijk maar eens op internet.

Ook is er iemand die in een beweging in staat zou zijn een perfecte crikel te tekenen. Zie bijgevoegde aardige site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een andere flosofie leert ons dat ook gedachtes ergens in een andere dimensie op hun beurt ook weer een materie zijn .....

maar ha ja dan heb je nog steeds hetzelfde raadsel....

ergo : een cirkel kan alleen voor 99% perfect zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat deel van de ruimte dat op een gegeven moment precies dezelfde afstand tot het middelpunt van de zon heeft als het middelpunt van de aarde vormt een perfecte bol, waarvan elke doorsnede die het middelpunt van de zon snijdt een perfect cirkel is.

Die bestaat dus in ons universum.