Als 10 dm3 3,29 kost maal hoeveel moet ik vermenigvuldigen om de prijs van 1m3 te hebben x 100 of x 1000?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
2.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Check even dit: http://www.omzettennaar.be/kuibiekemeter-naar-kuibiekedecimeter.html

Antwoorden (3)

Maal duizend, je kunt dit onthouden aan de drie bij dm³.
Het gaat namelijk om drie richtingen waarin je het object uitbreidt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Oeps, zoals de anderen al aangeven heb ik iets te snel gelezen, het ging inderdaad om 10Dm³. Dan gaat het dus inderdaad om een factor honderd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Dit antwoord is onjuist.
Antoni
7 jaar geleden
Dit antwoord was eerst onjuist; de toevoeging is correct.
Het vorige antwoord was goed als je om 1 dm had gevraagd. 1 m3 = 1000 dm3.
Maar jij moet vermenigvuldigen met 100 omdat je vraagt naar 10 dm3.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10 dm³ is 0,01 m³.

Om 1 m³ te krijgen, moet je 0,01 m³ vermenigvuldigen met 100.

Je zal dus 3,29 met 100 moeten vermenigvuldigen.