32677055190!

In feite is dit heel simpel. Ik zal het vereenvoudigen met het optellen van de getallen 1 t/m 5
1+2+3+4+5
Het middelste getal hier = 3, doe dat maal de 5 getallen, dan kom je op 15. (tel maar na, het antwoord is 15).

In dit geval doe je dus 255644+1/2=172822,5 en dat * 255644 = bovengenoemde uitkomst.

Je mag het zelf controleren :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even nog een korte reactie op mijn bovengenoemde antwoord, ik zie dat het er een beetje krom staat.
Je doet dus 255644+1 en dat deel je door 2 (dus niet 255644+1/2).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel goed! Nooit geweten dat het zo kon. Weer iets geleerd :)

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zal vast een begin voor je maken...
Als je de getallen 1 tm 10 optelt krijg je 55.
Succes met de rest. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
32 677 055 190 geloof ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is snel uit te rekenen door er even een scriptje voor te schrijven ;-)
Je krijgt met zekerheid een grote getal dan 255645 en waarvan het uitspreken in één keer zonder adem te halen een hele prestatie zal zijn .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naast hoofdpijn is dit volgens mij de oplossing:

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hier is een truckje voor. De formule om dit soort dingen uit te rekenen (N + 1) * 0,5N in dat geval kom je uit op 32677055190. Uitleg als je de hoogste en de laagste en de ene hoogste de hele tijd met elkaar optelt kom je op hetzelfde getal uit. Dus even een wat simpeler voorbeeld als je 1 tot en met 10 wilt optellen. Dan is 1 + 10 = 11 en 2 + 9 = 11 et cetera. Nu als je dat dus logischer wijs vermenigvuldigd met de helft van het het hoogste getal kom je op het antwoord.