Hoe teken je een ruit in perspectief?

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik moet een huis ontwerpen voor wiskunde en de tweede verdieping is een ruit.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wiskunde
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://nl.tinypic.com/r/9horqp/9 Maar hoe je de hoeken exact goed krijgt weet ik niet.

Het beste antwoord

Een "ruit" heeft meerdere betekenissen.

1. Raam. Een vierkant of rechthoekig raam teken je door de verticale lijnen gewoon verticaal te tekenen. De horizontale lijnen worden schuine lijnen die verdwijnen in een verdwijnpunt (of om precies te zijn: waarvan het verlengde verdwijnt in een verdwijnpunt). De twee horizontale lijnen (of het verlengde daarvan) zullen elkaar raken in het verdwijnpunt.

2. Wiskundige figuur. De wiskundige figuur "ruit" in de vorm van een wybertje zal in perspectief alleen maar wat smaller worden. Of als deze niet verticaal staat, maar horizontaal, wat korter.

Toegevoegd na 14 minuten:
Op deze foto https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Interieur%2C_penthouse%2C_metalen_raamkozijn%2C_draairaam_-_Heerlen_-_20001030_-_RCE.jpg zie je duidelijk dat (het verlengde van) de horizontale lijnen van de ruit, het raam, het venster naar elkaar toe lopen en elkaar raken in een verdwijnpunt dat zich rechts buiten de foto bevindt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel, Antoni
Antoni
8 jaar geleden
Graag gedaan!