Is het mogelijk een onbekende (x) te bepalen met de TI-84?

Onbekende (x) bepalen met TI-84?

Voor chemie moet ik een aantal rekensommen uittellen waarin een onbekende (x) voorkomt.

bv. (x^2)/(0.61-x) = 5.7*10^-10

Zou het mogelijk zijn om met een combinatie van toetsen deze onbekende x te verkrijgen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wiskunde
2.2K
Erna55
8 jaar geleden
je hebt geleerd hoe je een vergelijking moet vereenvoudigen, neem ik aan.
Deze stappen kun je niet overslaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben ik vergeten aan mijn antwoord toe te voegen, het vereenvoudingen van de vergelijking is inderdaad niet mogelijk om over te slaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voer in:
y1 = (x^2)/(0.61-x)
y2 = 5.7E-10 Zet je window juist
Optie intersect

Antwoorden (2)

Ja, dan moet je alleen wel de ABC-formule in je TI84 vinden. Hierbij een filmpje die het duidelijk uitlegt (in het Engels)
https://www.youtube.com/watch?v=3CoNcxnVbtY
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let daarmee wel op, dat ze op de toets vaker vragen om de uitwerking dan om het antwoord, dus zorg dat je zelf ook (indien nodig) de ABC-formule toe kan passen.