Hoe kan je op een Casio fx-9860 functies invoeren ?

Als ik op mijn rekenmachine een functie invoer bv. Y=4x+2 kan ik die laten tekeken. Maar ik wil dus meerder lijnen gelijk laten tekenen maar dan bv ook functies als X+3y=12 nu kan je natuurlijk steeds de y isoleren en dan de omgebouwde formule invoeren, maar omdat ik steeds veel functies moet invoeren is dat erg veel werk. Kan ik niet op een manier deze rechtstreeks invoeren op een bepaalde manier?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.4K

Het beste antwoord

Je kan de functie wel omzetten naar de vorm 'X=.....' dat is in dit geval makkelijker. Op je rekenmachine kun je namelijk ook een functie van X invullen. Dit doe je door op F3 te drukken (daarboven staat 'type'), vervolgens klik je op F4 (X=) en dan krijgt je functie de vorm X=... Hier kun je dus in dit geval X=12-3Y invullen.

(Dit werkt op mijn Casio fx-9860GII, ik weet niet of dit op andere versies ook zo werkt.)