Hoe bereken je dit?

Ik wil graag weten hoe je aan die 18,8 cm komt, want er staat nergens bij het nakijk blad onderaan de tekst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wrakkige opgave. Je mist de gegevens inzake het droste doosje. Toegevoegd na 36 seconden:
Bovendien bestaat Droste in Harlem niet meer., dacht ik

Het beste antwoord

Je komt aan 18,8 door die 75,2 die gegeven is te delen door 4.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er staat 19,8 en die maat is gegeven als de hoogte.
Eén doosje is 3,3 hoog, dus 19,8/3,3 = 6 lagen doosjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik neem trouwens aan dat de lengte en breedte van de kleine doosjes ook ergens gegeven worden, want dat zie ik hier niet bij staan.

Toegevoegd na 33 minuten:
Oeps, ik zie nu dat die 18,8 juist de lengte EN breedte van het kleine doosje is. Die moet je dus bij gegevens hebben gekregen. Als die verder nergens staat, dan zou ik even met de leraar overleggen.