Dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt berekenen en wat er al bekend is.
Zie voor een overzichtje van rekenen met driehoeken het onderstaande paatje

Toegevoegd na 4 minuten:
Wil je bijvoorbeeld de overstaande rechthoekzijde weten en weet je de aanliggende rechthoekzijde en de hoek, dan gebruik de tangens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het eerste antwoord zie je al dat het berekeningen zijn aan een rechthoekige driehoek. Die berekeningen worden gebruikt in bijvoorbeeld landmeetkunde. Je rijdt bijvoorbeeld op een autoweg en komt een bordje tegen met "helling 11%". Dat is uitgerekend met behulp van goniometrie. (Zo noemen ze de wiskunde waarin die tangens, sinus en cosinus worden toegepast.)
Ook bij bijvoorbeeld het tekenen van landkaarten werd het gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Haha... een andere interpretatie van dezelfde vraag.
Maar daarom niet minder. +je !