Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik met een getuigschrift van de NHA thuisstudies?

Ik wil heel graag het mbo volgen maar ik kan ook HAVO doen. Het is voor mij belangrijk om HAVO te doen omdat ik het naar het HBO wil, ze raden me aan HAVO te doen vooral om de wiskunde die je daar krijgt. Ik vind het zonde om nog 2 jaar HAVO te gaan volgen om alleen wiskunde, is het dus ook mogelijk om de NHA thuisstudies te volgen en wat kan ik met het getuigschrift bereiken?
Het gaat om een thuisstudie van Wiskunde B.

http://www.nha.nl/cursus/vmbo-havo-vwo/havo/havo/havo-wiskunde-b.aspx

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je zegt: "Ik wil heel graag het MBO volgen." Dan zeg je dat je HBO wil doen. Weet je dan niet dat je helemaal geen havo nodig hebt om naar het HBO te gaan?

Als je een MBO niveau 4 opleiding afrond kan je zo door naar het HBO. Of als je 21 bent, kan je zo door naar het HBO maar dan moet je de 21+ toets doen.

Als je direct HBO wilt doen, en je bent geen 21, heb je een volledig HAVO diploma nodig, en niet alleen een wiskunde diploma.

Toegevoegd na 6 minuten:
En het wiskundevak wat je bij de NHA wilt volgen is wel officieel erkent. Het getuigschrift is gewoon leuk voor op je CV, maar kan je verder niets mee. Je kan wel officieel examen doen in het vak, en dan krijg je een echt diploma. (Maar dan alleen voor dat vak, dus geen volledig havo diploma tenzij je de andere vakken ook doet)
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding